★ Wolnej encyklopedii. Czy wiesz? strona 174




                                               

Funkcje zarządzania

W literaturze naukowej rozpowszechniony jest podział czynności Zarządzania na wzór oferty, H. Fayola, że mógł rozróżnić: planowanie, organizowanie, pobudzanie do działania, motywować, koordynować i kontrolować.

                                               

Garbage can model

Kosz na śmieci model – model rozumowania w gospodarce do podejmowania decyzji w warunkach ogromnego ciśnienia i wysokiej złożoności sytuacji. Nazwa proponowanego modelu jest bałagan, brak jasnych reguł i przypadkowości, odnosi się do powyższej му ...

                                               

Generacja zarządzania

Zarządzanie generacji - pewne zarządzania jakością, charakteryzujący się rozwojem swojego oprogramowania. Obecnie istnieją cztery podstawowe rodzaje sterowania nowej generacji, pierwszy typ sterowania generacji dzieje się w krajach słabo rozwinię ...

                                               

Global Management Challenge

Globalna zadaniem zarządzania-to największy na świecie konkurs, na podstawie symulacji biznesowych. Konkurs ten jest również znany jako Euromamanger, Гестион, globalne zarządzanie, światowe zarządzanie. Pomysł konkursu zrodził się w Portugalii. P ...

                                               

Gotowość operacyjna

Gotowość operacyjna - pojęcie administracji i spraw wojskowych, oznacza stopień gotowości ludzi, sprzętu lub aparatury do wykonywania zadań.

                                               

GRC

Zarządzania ryzykiem i compliance-to ogólny termin obejmujący podejście do organizacji w trzech obszarach: zarządzania ryzykiem i zgodności. Pierwsze badania naukowe na GRC opublikowany w 2007 roku, gdzie КРЖ został oficjalnie zdefiniowany jako " ...

                                               

Larry E. Greiner

Larry E. Грейнер w 1972 roku opisał go, zobaczył, że większość organizacji rozwija się poprzez kryzysy. Na podstawie swoich obserwacji opracował model Greinera, zwany także cykl życia organizacji Greinera. Jego modelu, odchylił się na ławce, że h ...

                                               

Heurystyka (zarządzanie)

Przedmiotem studium o realizacji odkryć, poświęcone studiowaniu prawa, które regulują twórczego myślenia i rozwój metod promowania i systematyzujących takie działania. Kurs oferuje metody, które pomagają rozwiązywać problemy w warunkach niedostat ...

                                               

Information Technology Infrastructure Library

Itil – kodeks postępowania technologii informacyjnych. Zestaw zaleceń o tym, jak efektywnie i skutecznie oferować usługi INFORMATYCZNE. Pierwsza wersja została uruchomiona w połowie lat 80-tych XX wieku w wielkiej Brytanii na zlecenie rządu. Pier ...

                                               

Innowacja biznesowa

Innowacje dla firm-jest to nowa, wprowadzane przez człowieka, wartości lub jakości celów i realizacji metod, które mają zastosowanie w działalności gospodarczej. Inne sformułowania definicji mówi, że innowacja jest wynikiem wszystkich działań, ch ...

                                               

Instytucja (zarządzanie)

Instytucja-zgodnie z definicją tak Pszczołowskiego-jest to organizacja, która reprezentuje grupę współpracujących osób, wyposażoną zasobów. Koncepcja lokalu jest identyczny z pojęciem organizacji w sensie dokładnego. W tym sensie, na przykład, J. ...

                                               

Instytucja wiodąca

Organizacja – osoba, która wykonuje funkcje zarządzania i koordynacji w grupie przypadków, stanowiących podstawowy przedmiot jej działalności, ale w wąskim zakresie i dla innych instytucji na poziomie swoich rówieśników lub poniżej, nie kontrolow ...

                                               

Integracja systemów

Integracja to proces, oparty na systemach termojądrowy, tak że mogli oni korzystać ze swoich zasobów, takich jak pliki lub urządzenia. W miarę zwiększania się złożoności systemu i zajmując nowe sfery życia, rozwój technologii informatycznych w os ...

                                               

Integracja wertykalna

Integracja pionowa w mikroekonomii i zarządzania-pojęcie, opisujący sterowania styl zarządzania, poprzez połączenie technologicznie odrębnych etapów produkcji, dystrybucji, sprzedaży lub innych procesów ekonomicznych w ramach jednej firmy. Poziom ...

                                               

Integrator systemów

System integrator – podmiot, który ma aktualną wiedzę w zakresie sprzętu, oprogramowania, organizacji sieci komputerowych oraz rozwiązań organizacyjnych w tworzeniu i realizacji planów w zakresie kompleksowej informatyzacji przedsiębiorstw i inst ...

                                               

Inwestowanie odpowiedzialne społecznie

Społecznie odpowiedzialne inwestowanie), które znane są również jako trwałe inwestycje lub etyczne inwestycje to inwestycje gdzie selekcja odbywa się nie tylko poprzez tradycyjne kryteria finansowe, ale i na podstawie kryteriów w zakresie odpowie ...

                                               

Inżynieria produkcji

Technika – dyscypliny inżynieria firma przy projektowaniu produktów i procesów, a także podstawy zarządzania, organizowania i kontroli procesów produkcyjnych. Technika rozumiana jako kompleks działań mających na celu skuteczne wdrożenie procesu p ...

                                               

Kickoff meeting

Posiedzenie koordynujące – pierwsze wspólne spotkanie członków zespołu, wspólnie z klientem, której celem jest zebrać wszystkie podstawowe informacje związane z projektem. W trakcie konferencji zostaną poruszone podstawowe zagadnienia, takie jak ...

                                               

Kierownik jednostki

Kierownik działu zgodnie z ustawą O rachunkowości z dnia 29 września 1994 roku. członek zarządu lub innego organu zarządzającego, a jeżeli na wspólnej – członkowie tego ciała są przeznaczone do pełnienia tej funkcji zgodnie z postanowieniami umow ...

                                               

Klaster (gospodarka)

Klaster koncentruje się w przestrzennym grupa firm, wywodzący się z jednej lub branż pokrewnych, a także instytucji i organizacji, powiązanych ze sobą siecią pionowych i poziomych powiązań, konkurujących i współpracujących ze sobą. Obecność w kla ...

                                               

Klasyczna teoria organizacji

Klasyczna teoria organizacji – kierunek, starają się określić zasady i umiejętności, które leżą u podstaw skutecznego zarządzania. Powstała klasyczna teoria organizacji w wyniku nauka zasad zarządzania złożonymi organizacjami, takimi jak rośliny. ...

                                               

Klimat organizacyjny

Klimat organizacyjny-jest to dominujący typ atmosfery, która panuje w środowisku organizacji w pewnym okresie czasu, na różnych poziomach i pionach, percepcji i subiektywnej oceny pracowników ukierunkowane na skuteczność i efektywność organizacji ...

                                               

Kluczowe czynniki sukcesu

Kluczowe czynniki sukcesu - kluczowe cechy organizacji, określające konkurencyjne korzyści i możliwości rozwoju. Kici, musi być źródłem przewagi konkurencyjnej ważną rolę w tworzeniu korzyści dla użytkownika, są szeroko stosowane w ramach działal ...

                                               

Kładka Fayola

Kładka Fayola – sposób komunikacji w hierarchicznej strukturze organizacyjnej, proponowanej przez Henri Fayola, związane z urzędnikami z różnych części organizacji, aby komunikować się między sobą w sprawach mniejszej wagi. Kontakty tego typu wym ...

                                               

Kompetencje organizacji

Kompetencje organizacji - organizacji o możliwości przeprowadzenia takiego badania przedsiębiorstw dla realizacji strategicznych zamierzeń. Kompetencje organizacji są również określone w ramach tak zwanej szkoły surowce. Wówczas organizacja może ...

                                               

Konkuperacja

Konkuperacja – neologizm, który opisuje współpracy konkurencji, która wszystkich dziedzinach współpracy, w których twoje oczy nie mają przewagi konkurencyjnej i może przyczynić się do konta. Umowa pomiędzy PSA Peugeot Citroën i Toyota w użyciu cz ...

                                               

Kontroling inwestycyjny

Controllingu inwestycji controllingu inwestycji – metody sprawnego i efektywnego przygotowania, zapewnienia realizacji i monitorowania projektów inwestycyjnych w poszczególnych obszarach działalności.

                                               

Kooptacja

Kooptacja - sposób uzupełnienia lub zmiany składu członków organizacji lub organu zbiorowego. Kooptacja następuje poprzez przyjęcie odpowiedniej uchwały w ramach organizacji, bez uwzględnienia woli wyborców lub rozwiązania innej organizacji lub d ...

                                               

Koordynowanie

Koordynacja – organizowanie współdziałania, wzajemnej harmonizacji korelacji czynników produkcji w osiągnięciu. Jest to częściowa synchronizacja działań w czasie i przestrzeni. Koordynacji mogą wystąpić w zakresie: Usługi. (Services) Dostawa. (Sh ...

                                               

Kreatywność organizacyjna

Organizacyjna kreatywność-to termin z zarządzania najczęściej rozumiana jako twórczość w kontekście organizacji lub na poziomie zespołu, ale w praktyce, tworząc przestrzeń dla kreatywności w organizacji, którzy zawsze preferuje rutynę. Tak samo, ...

                                               

Księga służb

Zarezerwować służb dokument zawierający zadania dla poszczególnych jednostek organizacyjnych przedsiębiorstwa. Wraz ze schematem organizacji i zasady organizacji tworzy strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa.

                                               

Kultura organizacyjna

Kultura organizacyjna organizacji-to podstawowe pojęcie w nowoczesnej teorii zarządzania, tzw. kulturalne podejście.

                                               

Jerzy Kurnal

Jerzy Kurnal – prof. "zielony pas bałtyku". dr, założyciel i jeden z założycieli nauki o organizacji i zarządzaniu w Polsce. W latach 1968-1978-wiceprezes towarzystwa Naukowego organizacji i kierownictwa. Pracował w wielu polskich i zagranicznych ...

                                               

Lead user

Główny użytkownik-jest to termin, który pojawił się w literaturze ekonomicznej Eric von Hippela w 1986 roku. E. zespół von hippel określone prowadzić użytkownika jako użytkownika produktu, posiadające wysoki potencjał innowacyjny, innymi słowy, d ...

                                               

Ład korporacyjny

Ładu korporacyjnego lub korporacyjnego władztwo lub zbiorowej własnością lub pod kontrolą właściciela - tej koncepcji należy rozpatrywać w trzech różnych, ale ściśle powiązanych ze sobą aspekty. W drugim znaczeniu pojęcie zarządzanie odnosi się d ...

                                               

Management by walking around

Zarządzanie wędrować po ulicach lub zarządzanie wędruje – aktywny styl zarządzania oparty na częstsze obecność menedżerów w miejscu pracy i zaangażowania ich w kontaktach ze swoimi podwładnymi.

                                               

Metoda analizy strategicznej TOWS

Metody analiz strategicznych zaciągów metoda analizy strategicznej spraw wewnętrznych konkretnej organizacji i jej otoczenia. Główna uwaga skierowana jest na poszukiwanie dowodów ewentualnego ryzyka w strukturze organizacji i zminimalizować ich s ...

                                               

Metody i techniki heurystyczne

Metod i technik эвристика – zbiór metod i zasad postępowania, przeznaczonego, aby wybrać najbardziej odpowiednie rozwiązania w trudnych sytuacjach, które wymagają analizy i prognozowania zjawisk na podstawie twórczego myślenia i logicznych kombin ...

                                               

Mezootoczenie

Mezootoczenie środowisku regionalnych przedsiębiorstw, warstwa pośrednia, w którym następuje przekazanie dochodów makrootoczenia na firmę mikrootoczenie.

                                               

Miękkie zasoby firmy

Miękkie zasoby przedsiębiorstwa-to zasoby, które obejmują społeczeństwo i stosunki społeczne z otoczeniem. Nie do końca sformalizowane i zdefiniowane. Zmiany, które rządzą tymi zasobami, nieprzewidywalne i неконтролируемы. Należą do nich: Marka, ...

                                               

Mikrozarządzanie

W dyscyplinie zarządzania, mikrozarządzanie to styl zarządzania, charakteryzują się wysokim stopniem monitorowania i kontroli pracy podwładnych. Taki styl zarządzania, jak zwykle, ma negatywne zabarwienie z powodu ograniczenia wolności pracowników.

                                               

Model biznesowy

Model biznesowy – zatwierdzone długoterminowe metody zwiększenia i wykorzystania zasobów, aby zapewnić klientom z ofertą lepsze od oferty konkurencji, przy jednoczesnym zapewnieniu rentowności organizacji. Dobry model biznesowy, mająca na celu uz ...

                                               

Model Harwardzki

Harvard model – tak zwana mapa terytorium WNP, jeden z modeli zarządzania zasobami ludzkimi, której koncepcja została opracowana na uniwersytecie Harvarda w USA. Model wzrostu harwardzkiego związane było z wprowadzeniem w 1981 roku. w programie w ...

                                               

Model Michigan

Model Mi – jeden z modeli zarządzania zasobami ludzkimi, koncepcja, opracowany na Uniwersytecie stanu Michigan w USA. Wzrost modelki Michigan był wynikiem pracy grupy naukowców, którzy opracowali Koncepcję strategicznego zarządzania zasobami ludz ...

                                               

Modelowanie procesów biznesowych

Modelowanie procesów biznesowych-to zestaw działań, wykonywanych przez analityków procesów biznesowych w przedsiębiorstwie. Proces modelowania polega na określeniu tego, jak działa organizacja, i może być używany do określenia, jak zachowanie. Sy ...

                                               

Nauka o organizacji

Nauka o organizacji i teoria organizacji - naukowa dyscyplina, praca w zespole, zorganizowane oddziaływanie na ludzi, który jest przedmiotem studiów jest organizacji. To subdysciplina w ramach administracyjnej nauki, choć z natury nosi charakter ...

                                               

OAMP

W oamp, a także właśnie, że byłeś&ila P – zestaw funkcji i urządzeń do ich realizacji, w tym operacja, zarządzanie, obsługa i świadczenie usług. Termin i pojęcie pochodzi od telefonu stacjonarnego, ale ma zastosowanie w innych dziedzinach tego ro ...

                                               

Olimpiada Przedsiębiorczości

Olimpiada przedsiębiorczości – szkolnej olimpiady przedsiębiorczości, zorganizowanej 2005 5 instytucje gospodarcze i Fundacja promocji i akredytacji ekonomicznych specjalności. Pomysł organizatorów Olimpiady przedsiębiorczości będzie łączyć w sob ...

                                               

Olimpiada Przedsiębiorczości i Zarządzania

Olimpiady działalności gospodarczej i zarządzania – interdyscyplinarna Olimpiada szkole sprawdzanie wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie przedsiębiorczości i zarządzania, organizowanym roku szkolnym wydział 2012 / uniwersytet zarządzania Częs ...

                                               

Olimpiada Wiedzy i Umiejętności Handlowo-Menedżerskich

Olimpiady wiedzy i umiejętności, Zarządzanie handlem – interdyscyplinarny Olimpiady szkolnego testu wiedzy i umiejętności handlowych i menedżerskich studentów. Konkurs jest organizowany przez Stowarzyszenie dyrektorów i nauczycieli-to jest twórcz ...

Wielojęzycznym słowniku

Tłumaczenie