★ Wolnej encyklopedii. Czy wiesz? strona 175




                                               

Struktura macierzowa

Struktura tablicy-to jeden z typów struktur organizacyjnych, oparta na tym, że komórki organizacyjne, które często pracują w grupach doraźnymi organizowane są w macierzy, która jest określana na podstawie dwu-wymiarowej ugrupowania.

                                               

Styl sytuacyjny

Styl lokalizacji – kierunek w teorii zarządzania, że każda sytuacja powinna być traktowana indywidualnie. Ten styl Wielu ludzi wierzy, a w związku z innymi podejściami do zarządzania niż w korzystnym kierunku. Mówi tylko dlatego, że w tej sytuacj ...

                                               

System informacyjny

System informatyczny ma wiele poziomów struktury, co pozwala użytkownikowi obsługiwać za pomocą procedur i modeli, we / wy informacji. System informacyjny jest oddzielny, antropometria, częścią systemu informacyjnego. Komputeryzacja systemów info ...

                                               

System informacyjny zarządzania

Informatyczny system zarządzania – system komputerowy przeznaczony do zarządzania przedsiębiorstwem. Zbiera i analizuje dane ze wszystkich wydziałów, a następnie przekazuje je ludziom Menedżerze sposób zorganizowany i z odpowiednią informacją, na ...

                                               

System wczesnego ostrzegania

System wczesnego ostrzegania-to system stworzony do raportowania zdarzeń niepożądanych, na przykład, po klęsk żywiołowych, w tym czasie, na tyle wcześnie, aby być w stanie działać w celu zapobiegania lub zmniejszenia strat, na przykład, ewakuacji ...

                                               

System zarządzania

System zarządzania źle zdefiniowanych kategorii sensu na podstawie nauk, w tym nauki zarządzania. W praktyce termin ten jest powszechnie używany, ale, na przykład, "system zarządzania jakością". Punktem wyjścia do określenia kategorii systemy kon ...

                                               

Systems thinking

Systemowe myślenie systemowe, lub myślenie w systemie kategoria-jest to sposób analizy i monitorowania świat jako system składający się z podsystemów lub obiektów, komunikujących się ze sobą. Upraszcza rozważania na temat interakcji między obiekt ...

                                               

Sytuacja zawodowa

Sytuacja w profesjonalne kategorii działalności jest bardzo obszerna. Obejmuje ona: Charakterystyka grupy najbliższych współpracowników, takich jak: wielkość, struktura, stabilność, poziom rotacji pracowników w zespole, częstotliwość i intensywno ...

                                               

Szklana korporacja

Szkło Corporation jest jednym z aspektów koncepcji Jacka Welcha przedstawione model firmy, w którym firmy otwarty do informacji z zewnątrz, a także wolność wymiany informacji, dyskusji w swoim wnętrzu.

                                               

T-shaped manager

W kształcie litery t Manager-to styl zarządzania i Druda Jorgena kierownik atrybucji Hansen i Болко tło Oetingera. Linii poziomej litery T symbolizuje swobodny przepływ informacji i dzielenie się wiedzą między ludźmi i komórki organizacyjne, a pi ...

                                               

Technologia grupowa

Technologia grupy GT – filozofia produkcji, zgodnie z którą procesy produkcji różnych elementów określa podobieństwo, to te podobieństwa są używane do opracowania metod zwiększenia wydajności. Jak w produkcji seryjnej oraz w produkcji małych, sto ...

                                               

Teoria agencji

Teoria agencji jest jedną z teoretycznych koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. Teoria przedstawia przedsiębiorstwo jako sieć kontraktów zwane obligacje agencji, włączony pomiędzy poszczególnymi uczestnikami, które zazwyczaj zawierają akcjonar ...

                                               

Teoria ERG

Teoria ERG, teoria, opracowany przez Claytona Alderfera. Zaproponował hierarchię potrzeb, niż to, i rozwinął. Maslow. Nazwa teorii-to skrót z trzech słów: e – byt, istnienie, R – współczynnik pokrewieństwa G i zwiększyć wzrost. Teoria ta uogólnia ...

                                               

Teoria kolejek

Teoria masowej obsługi – dział matematyki zajmujący się zagadnieniami analizy systemów, które mają kolejce. Teoria masowej obsługi-to branża, związanych z badaniami naukowymi, systemami, rachunkiem prawdopodobieństwa i matematyki, który jest używ ...

                                               

Teoria oczekiwań

Formalne ramy teorii oczekiwania zostały zidentyfikowane Wiktor Vrooma. Teoria opiera się na założeniu, że jednostka motywacji zależy od jej siły, chęci i prawdopodobieństwo zaspokojenia tego pragnienia. Ludzie mają wybór, jak osiągnąć i osiągają ...

                                               

Teoria systemów

Teoria systemów – początkowo biologicznej teorii, dalszy rozwój i rozszerzenie za cybernetyków, i inżynierowie, także w dziedzinie nauk społecznych, jak socjologia i ekonomia. W ostatnich latach stał się również punktem wyjścia w kognitywistyce i ...

                                               

Teoria wypierania motywacji

Teoria wypierania motywacji – teoria motywacji oparta na założeniu, że ludzie kierują się nie tylko motywacja zewnętrzna i wewnętrzna motywacja. W związku z tym, zewnętrzna interwencja może prowadzić do zwiększenia lub zmniejszenia motywacji. Teo ...

                                               

Teoria X

Teoria X-to koncepcja w teorii zarządzania, zgodnie z którym pracownik zazwyczaj nie robią nic, są leniwi i nie jest w stanie dokonać ulepszeń. Jego jedyna motywacja do pracy-to jest dochód lub perspektywa ich utraty. Rola kierownika w organizacj ...

                                               

Teoria X i teoria Y

Teoria X i teoria y został określony w 1960 roku przez Douglasa McGregora. Przedstawił dwóch przeciwstawnych sposobów myślenia o pracownikach, którzy, jego zdaniem, odbywały się dość często wśród menedżerów. Teoria X wyświetla pracowników w negat ...

                                               

Teoria Y

Teoria y – teorii zarządzania pracownika Y jest przeciwieństwem pracownik zgodnie z teorią X. łatwo i chętnie akceptuje zmiany, oferuje nowy, przedsiębiorczy, aktywny, pracowity. To zależy nie tylko na wysokich zarobkach, i ceni sobie uznanie oto ...

                                               

Teorie zarządzania

Dzieje się na początku XX wieku. Tendencja ta powstała na podstawie analizy procesu. Oznacza to, mających na celu poprawę organizacji pracy na jednym stanowisku i pracują w małych grupach i jak nimi zarządzać. Przedstawiciel jest Frederick Winslo ...

                                               

Ticket tracking

Śledząc lot – jest to sposób zarządzania systemem reagowania na masowe zapytania wysłane w jakikolwiek sposób, który jest główną częścią systemu obsługi klientów wielu firm i organizacji. Nazwa oznacza również, że oprogramowanie, które obsługuje ...

                                               

Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa

Towarzystwo naukowe organizacji i zarządzania – Polska naukowego instytucji, zajmującej się zagadnieniami zarządzania. Był to jeden z pierwszych zakładów tego typu na świecie.

                                               

Trasówka

Trasówka ten dokument informacje o firmie, informacje o planowanych wyjazdach i spotkaniach z podziałem na klientów i kontrahentów pewne zdolności i niektóre parametry, które spełniają kryteria selekcji i odnoszą się do wybranego obszaru, tzn., k ...

                                               

Turnaround management

Zarządzanie kryzysowe jest wyspecjalizowanym obszarem zarządzania koncentruje się na wyłaniają się z problemów finansowych, organizacyjnych, logistycznych i innych. Głównym celem sanacji przedsiębiorstw jest wykrywanie problemów, rozwiązywanie ic ...

                                               

Twarde zasoby firmy

Sztywne firmowe zasoby-to zasoby, które są mierzalne, konkretne i mocno stać na rzeczywistość, które są stałe, zmienia się rzadko, ponieważ zasady ich wykorzystania i zastosowania znane i opisane. Należą do nich: Struktura która dotyczy podziału ...

                                               

Typy kultury organizacyjnej

Typ kultury organizacyjnej-umowna nazwa konkretnych cech organizacji. Według badań S. B. сподручно można mówić o czterech podstawowych typach kultury: Zeus, Apollo, Atena i Dionizos.

                                               

Wizerunek

Wizerunek – wizerunek człowieka, ustalone w formie obrazu, rysunku, zdjęcia lub sposób postrzegania danej osoby lub rzeczy. Sąd najwyższy stwierdził, że aby zdjęcie było pokryte ochrony praw obywatelskich, powinna być wykonana tak, że pozwoliła z ...

                                               

Właściciel procesu

Właściciel procesu, menedżer procesu – jedna z funkcji zarządzania procesami. Szereg kroków w tym procesie i procesie wsparcia w tej roli jest niezbędnym elementem każdego jeden zarządzany proces biznesowy.

                                               

Wrażliwość społeczna przedsiębiorstwa

Czułość przedsiębiorstwo społeczne jest własnością firmy, która charakteryzuje się tym, że działa zgodnie z etycznymi normami i wymogami prawa i dobrowolnie podjąć długoterminowe środki niebiznesowe na rzecz swoich pracowników, społeczeństwo i śr ...

                                               

WTP

W teorii ekonomicznej, socjologicznej i związane z szeroko rozumianych sterowania, należy przypisać pewne wartości środków na takie pojęcia, jak: zdrowie, uroda, środowisko, czyste powietrze, hałas i inne wartości, które na co dzień nie przypisuj ...

                                               

Wykup lewarowany

Wykup lewarowany – transakcja nabycia spółki są przedmiotem obrotu na rynku transportu lub w prywatnych rękach niewielkiej grupy inwestorów dostarczających kapitał, będzie odbywać się w szkole, głównie z długami, których spłata jest finansowana z ...

                                               

Założenia kulturowe

Fundacja kultury-to podstawy, na których opiera się cała kultura organizacji, jednocześnie najtrudniejszy i najdłuższy część kultury organizacji. Fundacja kultury stosunek do natury człowieka, relacji międzyludzkich, charakteru organizacji, jej o ...

                                               

Zarząd

Wskazówka jest jednostką organizacyjną, która kieruje działaniami podległych organizacji lub jednostek organizacyjnych. Zespół ludzi, posiadających uprawnienia do kierowania działalnością jednostki organizacyjnej lub jednostki, na przykład, Rada ...

                                               

Zarządzanie aktywami przedsiębiorstwa

Spółka zarządzania aktywami jest zarządzanie cyklem życia aktywów materialnych organizacji. Obejmuje projektowanie, budowa, rozruch, eksploatacja, konserwacja i wycofanie z eksploatacji lub wymiany instalacji, urządzeń i innych obiektów. Przedsię ...

                                               

Zarządzanie doświadczeniem klienta

Zarządzanie doświadczeniem klienta – współpraca firmy z klientami w celu zwiększenia ich lojalności wobec marki / firmy lub dłużej zatrzymać klienta w firmie. Stosując szereg różnych testów lub metod oddziaływania doświadczenia, że klient w związ ...

                                               

Zarządzanie europejskie

W definiowana jako "międzykulturowych, społeczno-zarządzania zorientowanego na podstawie podejścia interdyscyplinarnego". Europejski czasem nie ma charakteru, krajowym lub międzynarodowym, – znajduje się pomiędzy dwoma strzałami.

                                               

Zarządzanie godnościowe

Kontrola Godnościowe jest paradygmat zarządzania, w której motywacja do pracy i proces sterowania, to opis generowany na potrzeby poczucia własnej wartości osób, pracowników i menedżerów. Znajduje się w tym paradygmacie, różne unikalne metody mot ...

                                               

Zarządzanie informacją

Zarządzanie informacją – kontrolować przebieg procesów informacyjnych, mających na celu ich optymalizację. Dotyczy to kontroli nad tym, jak powstają dane, organizowania, przechowywania, dystrybucji i wykorzystania. Oznacza to, że w celu zapewnien ...

                                               

Zarządzanie innowacjami

Zarządzanie innowacjami - to specjalność naukowa w dziedzinie ekonomii, odpowiedzialnych za problemy działalności innowacyjnej w przedsiębiorstwach.

                                               

Zarządzanie komunikacją

Zarządzanie komunikacją-to jeden z obszarów wiedzy z PMBoK. Urząd komunikacji ma na celu: Informacyjne potrzeby projektu i wszystkich zainteresowanych stron. Zapewnić skuteczną wymianę informacji. Urząd komunikacji jest jednym z najważniejszych k ...

                                               

Zarządzanie kulturą

Kultura zarządzania zgodnie z klasyfikacją OECD charakteryzuje doktryna humanizmu, leżącego w dziedzinie nauki o zarządzaniu interdyscyplinarnym obszarem, który zawiera elementy kulturoznawstwa, zarządzania, działalności naukowej, komunikacji nau ...

                                               

Zarządzanie marką

Marka-zarządzanie – marketing, technologie, dedykowane do rynku i dalej kreowaniem i koordynacji marki, aby osiągnąć maksymalne zyski ze sprzedaży produktów tej marki, a także wszelkich działań, budzi nabywców Skojarzenie marki z określonym produ ...

                                               

Zarządzanie międzykulturowe

Zarządzanie cross-cultural management organizacji lub Zarządzania organizacji w systemie międzykulturowej, często do pracy i działalności organizacji w warunkach, znacznie różniących się kulturowo od siebie. Składa się on zarejestrowany kulturowe ...

                                               

Zarządzanie partycypacyjne

Zbiorowego zarządzania, a także zarządzania na podstawie udziału pracowników w procesie podejmowania decyzji partycypacyjne-jedna z teorii zarządzania stymulowanie pracowników na wszystkich poziomach organizacji, brać udział w zarządzaniu organiz ...

                                               

Zarządzanie procesami biznesowymi

Obsługa procesów biznesowych - podejście do zarządzania, z naciskiem na optymalizację przepływu procesów biznesowych w organizacji.

                                               

Zarządzanie procesowe

Proces zarządzania jest zbiorem ciągłych i strukturalnych rodzaje działalności związane z planowanie i monitorowanie postępu w organizacji w pełni realizować swoje cele. W odróżnieniu od tradycyjnego podejścia do zarządzania, co sugeruje utrzyman ...

                                               

Zarządzanie przez cele

Zarządzanie przez cele – metody zarządzania, opisane po raz pierwszy w 1954 roku Peter Drucker w książce Praktyka zarządzania.

                                               

Zarządzanie przez kryzys

Kryzys zarządzania połączeniami nagłych sytuacjach w celu osiągnięcia pożądanych reakcji w określonych grupach społecznych. Jeśli trudno jest zachować pewne pomysły, można nazwać kryzysem. Nazywając kryzys powinien być dobrze przygotowany, musi b ...

                                               

Zarządzanie przez zaufanie

Zarządzanie przez zaufanie – to kompleks działań, tworzenie systemów i metod, które pozwalają lek ludziom dotrzeć do oceny i decyzji odnoszących się do niezawodności potencjalnych operacji, które są związane z ryzykiem i pozwala uczestnikom i wła ...

Wielojęzycznym słowniku

Tłumaczenie