Poprzednia

★ Citroën GS - citroën ..




Citroën GS
                                     

★ Citroën GS

Citroen GS / GAW-jest to samochód osobowy, выпускавшийся w latach 1970-1986 francuskiej firmy Citroën, najmniejszy model tej firmy z zawieszenia hydropneumatycznym.

                                     

1. Historia modelu. (The history of the model)

Model GS jest bezpośrednim przodkiem WE-a i kolejnych Xantii. Został zaprezentowany w sierpniu 1970 roku, i został wybrany "Samochodem roku "1971". Powstał jako koncepcja modelu połączenia 2CV i DS. DS był wzięty sprawdzony hydropneumatyczne zawieszenie. W modelu, zawieszenie HS składał się z:

  • Z przodu dwa poprzecznych dźwigni, górne łożyska stożkowe łożyska, dolna filtra-rodzaj cieczy-jednostki związane z piastą z dwóch pętli łyżka b / n.
  • Dwa tylnych wahaczy wzdłużnych ruchome łożyska igiełkowe, łożyska, cylinder zawieszenia w pozycji poziomej.

Kąt przedniego koła nieuregulowanych 0°±1°, kąt rycynowy sworznia zwrotnicy nieuregulowanych 1°15 1°25 -1°15, zbieżność kół zbiegają się do przodu 0.2 mm.

Silnik tego modelu jest typowym chłodzony powietrzem, bokser, 4-cylindrowy, ustawić poziomo, dwie walki, RM - po jednym na każdą parę cylindrów napędzane osobnym paskiem ROZRZĄDU. Ciało, głowa i cylindry są wykonane z lekkich stopów. Zużyte kartony, cztero - i pięciobiegowe, i trzybiegową automatyczną. Pierwszy silnik miał pojemność 1015 cm3. Od sierpnia 1972 służy silnik o pojemności silnika 1222 cm3, noszącej oznaczenie HS 1220. W 1977 roku zamiast silnika o pojemności 1015 cm3 używany bokser, z większym skoku tłoków, o pojemności 1129 cm3. Jesienią 1979 roku, model GAW.X3 używany typ silnika pojemność bokser 1299 cm3 i maksymalnej mocy 48 kw 65 km.

Od września 1973 roku, w 1975 roku wyprodukowano model GS Birotor wyposażony w silnik Wankla o pojemności 995 cm3 i mocy maksymalnej 78.7 kw 107 km.

OO połączyć zawieszenie hydrauliczne hamulce - w ogóle był regulator, pompa wysokiego ciśnienia i akumulatorem ciśnienia. Rozwiązanie to zostało później wykorzystane, w szczególności, WE-czyli. Był to najmniejszy samochód na świecie, że tego typu zawieszenia. W jej skład wchodziły:

  • Producent samochodu. (The manufacturer of the car)
  • Regulator ciśnienia. (Pressure regulator)
  • Korektor poziomu nadwozia na obu osiach.
  • Zawór bezpieczeństwa z czujnikiem ciśnienia.
  • Jednotłokowa pompa wysokiego ciśnienia.
  • Cztery elementy гидропневматические. (Four hydro-pneumatic elements)
  • Zbiornik płynu hydraulicznego. (A reservoir of hydraulic fluid)
  • Akumulator ciśnienia. (The pressure accumulator)

Tablica przyrządów HS-tradycyjnie dla tej marki był jednoramienną koło, i jako ciekawostkę - prędkościomierz, który, oprócz prędkości, pokazał domniemany drogę hamowania. Decyzja ta została odrzucona.

Model GAW został wprowadzony do produkcji w 1979 roku, i on:

  • Inne zderzaki z elastyczną wstawką.
  • Inne soczewki świateł tylnych.
  • Zamiast tego wprowadzono klapa bagażnika, otwieranie klapy z szybą do 5. drzwi.
  • Zmieniłem klamki i design zewnętrznego i wewnętrznego ciała.
  • Lepsze właściwości aerodynamiczne, CX=0.34 wersja GSA.X3 wynosi CX=0.318.

Aby zmniejszyć opór powietrza w wersji GAW.X3, w szczególności, osłonięto kół, wyprofilowane zderzaki i spojler na tylnej części ciała.

W ciągu pierwszych 10 lat produkcji powstała seria maszyn $ 2 mln Citroëna GS / GAW.

Wielojęzycznym słowniku

Tłumaczenie