Poprzednia

★ Audi - samochód ..




                                               

Audi A1

Audi A1 − samochód klasy samochód miejski produ...

                                               

Audi A2

S-Line. Z góry. (The mountain) High-Tech. Sport...

                                               

Audi A3

Audi A3 to kompaktowy samochód klasy, produkowa...

                                               

Audi A4

Silnik. (Engine) ABS i ASR. (ABS and ASR) Hamul...

                                               

Audi A5

Standardowe Audi A5 obejmuje, w szczególności, ...

                                               

Audi A7 Sportback

Audi A7 Спортбэк − luksusowy samochód produkowa...

Audi
                                     

★ Audi

Audi jest niemieckim producentem samochodów klasy premium z siedzibą w Ingolstadt w Niemczech, należących do Volkswagen AG. Założony w 1909 roku przez augusta Horcha. Nazwa firmy pochodzi od gry słów: Audi łaciński-tłumaczenie nazwiska Horcha.

                                     

1.1. Historia. 1899-1931: Początki Samochód Audi Automobilwerke GmbH W. (1899-1931: The Origins Of Audi Automobilwerke GmbH)

Historia marki Audi, począwszy od 14 lutego 1899 roku, kiedy augusta Horcha, razem z Charlesem Benzem założona w Kolonii firma nazywa się produkcja Horcha lux-klasy. W 1902 roku właściciel przeniósł zakład do Reichenbach, a w 1904 roku w Zwickau, gdzie występował pod nazwą augusta Horcha i Motorwagenwerke Zwickau. W 1909 roku, po problemy finansowe i problemy w składzie zarządu opuścili firmę i założył kolejną firmę augusta Horcha Automobilwerke GmbH, która. Po decyzji sądu okazało się, że w nowej firmie, augusta Horcha, gdyby nie moje imię, więc postanowiłem przetłumaczyć swoje nazwisko Horcha to przymiotnik od horchen, tj. w języku polskim słuchać latyno – to, Audi, dzwoniąc do firmy po 25 kwietnia 1910 roku w Audi Automobilwerke GmbH, która. W lipcu 1910 roku Pierwszy samochód o nazwie "Audi" opuściła fabryki w Zwickau. W tym samym roku wyprodukowano dwa z najbardziej znanych modeli z tego okresu: Audi wprowadź 10 / 22 M 16 kw Sport Phaeton, i jego następca, Audi typu B 10 / 28 kilometrów. Następnie firma Audi rozpoczęła produkcję zwykłych typ silnika i pojemności 2612 cm3 i ilość jednostek napędowych 3564 cm3, 4680 i 5720 cm3 cm3. Samochody wyposażone w te silniki spalili wiele zwycięstw w wyścigach i rajdach. Pojawiły się pierwsze sześć-cylindrowy silnik Audi – typ M, z mocy 4655 cm3 w 1924 roku. We wrześniu 1921 roku, Audi, jako pierwszy niemiecki producent samochodów zaprezentował seryjny samochód, typ K, z kierownicą znajdują się w lewej części strony.

W 1914 roku firma Audi Automobilwerke GmbH została przekształcona w spółkę akcyjną Audi Werke AG. Po Pierwszej wojnie światowej augusta Horcha opuścił firmę i przeniósł się do Berlina. Tam znalazł pracę jako rzeczoznawca pojazdów. W 1928 roku w wyniku trudności finansowych spowodowanych światowym kryzysem, firma została przejęta firma Zschopauer моторенверке ДКВ stał się J. S. Rasmussen AG.

                                     

1.2. Historia. 1932-1945: Audi część AUTO UNION AG. (1932-1945: Audi part AUTO UNION AG)

W 1932 roku DKW i jego spółka zależna Audi, łącząc się z zakładami Horch i Wanderer stał auto union z siedzibą w Chemnitz, której logo cztery pierścienie, symbolizujące czterech udziałowców spółki jest nadal używany przez firmę Audi. Celem rozmowy było zapisać przed światowy kryzys gospodarczy.

W 1933 roku na rynku pojawił się samochód Audi przedni, pierwszy europejski samochód, który łączy silnik z sześcioma cylindrami z napędem na przednią oś. Wykorzystuje napęd wędrowca, ale obrót o 180 stopni tak, że wał korbowy w kierunku przednim. W latach 1933-1938 model z przodu był tylko Audi w salonie Europejska zaoferowania. W 1939 roku w wyniku wewnętrznej polityki Auto Unii, przyczyniając się do bardziej tanie samochody ДКВ, marki Audi przez prawie trzy dekady zniknęła z rynku nowych samochodów.

Początek ii wojny światowej затормозило rozwój AUTO UNION, i we wszystkich firmach marki dostępny jest twoja broń. Podobnie jak w wielu nowoczesnych zakładach produkcyjnych w Niemczech, w zakładach były robotników przymusowych, więźniów obozów koncentracyjnych i jeńców wojennych.

                                     

1.3. Historia. Lat 1945-1968. (Years 1945-1968)

Po ii wojnie światowej, AUTO UNION AG pozostał w strefie okupowanej przez wojska radzieckie. Firma wydała www Automobilwerk Zwickau, model AWZ Р70, i w 1958 roku, które zostały dodane do poprzedniej stawki Horcha z terytorium byłej NRD. W nowym SERWISIE Sachsenring Automobilwerke Zwickau do 1991 roku, wyprodukowanego samochodu "Trabant".

W 1949 roku w Niemczech Zachodnich ponownie Auto Union AG z siedzibą w Ingolstadt, jednak z prawnego punktu widzenia, to była zupełnie nowa firma. Wielu pracowników zniszczone fabryki w Zwickau osiedlili się w Ingolstadt i wziął ponownie do produkcji. Na początku, z powodu prostej konstrukcji i wysokiej liczebności w części Auto Unii w Ingolstadt produkowane są tylko samochody ДКВ.

W 1958 roku Daimler-Benz AG nabył 87% kapitału Auto ZSRR, a w 1959 roku został w 100%. Nabycie nie przyniosło oczekiwanych rezultatów. W grudniu 1964 roku, koncern Volkswagen AG nabyła zakład w Ingolstadt i w 1966 roku nabyła 100% udziałów w Auto Union, wraz z uprawnieniami w logo cztery pierścienie, symbolizujące czterech marek: Audi, ДКВ, Horcha i Wanderer. W 1965 roku, samochodowy europejska uruchomiła samochód marki Audi. Pierwszy model był dalszy rozwój ДКВ F102 i nie mam żadnych typowych objawów. W 1968 roku przez byłego pracownika Daimler-Benz Ludwig Kraus przedstawił ówczesny główny reżyser Volkswagenwerk fabryki w Wolfsburgu Heinrichowi Nordhoffowi własnej produkcji Audi 100. Z początku Volkswagen chciał poszerzyć propozycje marki na kilka modeli, ale zmieniłem zdanie po przekazaniu projektu Audi 100. Od tego czasu samochody zostały oznaczone odpowiednimi numerami koni mechanicznych, na przykład, Audi 60, Audi super 90. Samochody tej serii otrzymały tzw. silnik średnioprężny. Stopień sprężania w tych silnikach były na poziomie między silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.



                                     

1.4. Historia. 1969 na dziś: relacje z NSU i nowoczesna Audi AG. (Today in 1969: the relationship with NSU and modern Audi AG)

W 1969 roku podjął współpracę z AUTO UNION Gmbh CA AG Neckarsulm. Firma przyjęła nazwę Audi НСУ Auto Унион AG i już z drugiego zdania i do 1948 biuro w Neckarsulm. W styczniu 1971 roku wprowadzono hasło wyższość wysokich technologii дурх technik. Zaletą tej metody, przy okazji ogłoszenia НСУ Ro 80 z silnikiem Wankla. Po uruchomieniu produkcji Ro 80 przestał używać nazwy NSU jako oznaczenia produktów.

1 stycznia 1985 roku, Audi НСУ Auto Унион AG przyjął nazwę Audi AG i firma zmieniła swoją siedzibę z Neckarsulm w Ingolstadt. Od tego czasu, sam produkt i firma nosi taką samą nazwę.

Aktualna struktura kapitału "Audi" wygląda następująco: Volkswagen AG ma 99.55% akcji, pozostałe akcje 0.45% znajdujących się w obrocie na giełdach Berlin-Brema, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, Monachium i Stuttgart.

                                     

1.5. Historia. Quattro Gmbh

w quattro GmbH jest spółką zależną przez spółkę Audi AG z siedzibą w Neckarsulm, odpowiedzialnego za produkcję sportowych wersji Audi – RS, ale również w celu przygotowania indywidualnej oferty wyposażenia poszczególnych modeli i przygotowanie samochodów wyścigowych ze stajni Audi. Firma została założona w październiku 1983 roku i początkowo specjalizowała się w świadczeniu dodatkowych akcesoriów do samochodów Audi. W 1986 roku zadebiutował jako producent sportowych samochodów z pod znaku S i RS. Pierwsze modele, które opuściły zakład quattro Gmbh, Audi C6 był.

Obecnie firma produkuje szeroką gamę sportowych wersji Audi. W ofercie można znaleźć Audi R8 z trzema silnikami i w dwóch wersjach nadwozia do wyboru, Audi RS 4 Avant, RS 5 w wersjach coupé i cabriolet, RS 6 Avant port RS 7 Sportback i RS Q3-pierwszy w serii Audi sportowy suv.

Od 1996 roku firma quattro GmbH produkuje około. 75 500 samochodów z atrakcyjnym wyglądem, jedzenie sportowe. Sprzedaż znacznie wzrosła, zwłaszcza w ostatnim dziesięcioleciu, z 2.5 milionów egzemplarzy w 2000 roku do prawie 15 tysięcy. samochody w 2013 roku. W tym samym roku w ręce klientów dostarczono 160 tys spersonalizowanych samochodów i sprzedano prawie 2.5 mln akcesoriów. Wszystkie samochody produkowane przez quattro Gmbh wyposażony w napęd na cztery koła – Quattro.

                                     

2. Rozwiązania techniczne. (Technical solutions)

Audi jest twórcą wielu innowacyjnych rozwiązań technicznych. W 1975 roku, pokazuje pierwszy w grupie silnik Volkswagen z mechanicznym wtryskiem k-Джетроник, będzie podane później z sukcesem Volkswagena Golfa GTI z silnikiem, a w 1977 roku pięciocylindrowy silnik benzynowy, który jest wyposażony w Audi 100.

W 1980 roku został przedstawiony dziś klasyczne rozwiązanie, napęd na cztery koła quattro. Napęd Quattro jest zaznaczone, a następnie pokazany na międzynarodowym salonie samochodowym w Genewie Audi Quattro inną nazwę: Urquattro. Samochód ten, początkowo planowano, jak krótka seria "czterech pierścieni" funkcjonował do 1991 roku.

W 2013 roku Audi uruchomiła 710 095 samochodów z napędem quattro. W dwóch niemieckich fabryk w Ingolstadt i Neckarsulm, codziennie zjeżdża z linii montażowej około 2000 modeli Audi z napędem na cztery koła tego typu. W 2013 roku 44 proc. klientów Audi wybrany model Quattro. Te pliki najczęściej sprzedawany model Quattro Audi Q5, Audi A4, a potem. Audi z takim rodzajem napędu najlepiej sprzedaje się w USA, Kanadzie, Rosji i na Bliskim Wschodzie rynkach. Dobre wyniki handlu, wymienionych w Niemczech. W pierwszym półroczu 2014 roku Audi stworzyła dla niemieckiego rynku prawie 61 150 samochodów z napędem quattro. Dzięki prawie 170 modelu quattro – z uwzględnieniem różnych typów nadwozia, silników i skrzyń biegów – Audi oferuje absolutnie ogromny wybór wszystkich producentów samochodów w segmencie premium.

Technologia quattro nie jest dostępna we wszystkich rodzinach modeli. Audi Q7, Audi R8, Audi A4 Allroad, u Audi A6 Allroad i wszystkie S i RS modelu, są dostępne tylko z napędem na cztery koła quattro.

W 1985 roku Audi stała się drugim po producent samochodu Porsche na świecie, która rozpoczęła się seryjna produkcja w pełni ocynkowane nadwozie. Pierwszy model, wyposażony w takim ciele było Audi 100. To z 1982 roku samochód został również samochód, w najlepszym przypadku na świecie współczynnik oporu powietrza – to było 0.30. W 1983 roku, Audi, jako pierwszy niemiecki producent samochodów otrzymał świadectwo dopuszczenia do ruchu. Abe pojazdów z katalizatorem.

W końcu lat 80-tych. XX. Audi obok Fiata Cromy td.d. Rover Montego stał się pierwszym producentem samochodów, aby zaoferować, w Audi 100 TDI, silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Urządzenie wpłynęło do produkcji w 1989 roku. Do lipca 2014 roku, na całym świecie, firma Audi sprzedała około 7.5 mln samochodów z silnikami diesla TDI jednostki.

Silniki TDI stopniowo się poprawia. W ciągu 25 lat udało się podnieść moc i moment obrotowy jednostki TDI o tej samej pojemności ponad 100 procent, a emisja spadła o 98 procent.

Są zainstalowane we wszystkich modelach serii, oprócz Audi R8. Ich moc waha się w przedziale od 1.6 do 6.0 litrów. i mocy od 66 kw 90 km 1.6 TDI blok, aż do 368 kw 500 silny jednostka V12 o pojemności 6.0 TDI tylko Audi Q7. Jak do tej pory, większość sprzedanych egzemplarzy, 2.0 tdi: trzy miliony egzemplarzy.

W 2006 roku, silnik TDI zadebiutował. W dziewięć rozpoczyna się w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, począwszy od 2006 roku, kiedy to zadebiutował samochód, wyposażony w bloku Audi TDI Audi przeważały osiem razy.

Często, zwłaszcza w silnikach wysokoprężnych TDI rozwiązać dziś, Audi klienci z Europy Zachodniej. Niemcy, wielka Brytania i Włochy-te rynki, które TDI sprzedaje najlepsze na świecie. W Niemczech w 2013 roku, ponad dwie trzecie klientów zamówiła samochód z silnikiem diesla. Na całym świecie około 40 procent samochodów marki Audi, który wyjechał z fabryki w 2013 roku, w przeliczeniu na jednostkę wysokoprężną TDI. W wartościach bezwzględnych jest to około 593 tys. kopii.

W 1985 roku na targach w Hanowerze dwie kobiety, sama, bez niczyjej pomocy miał nadwozie pełne Audi 100 bez dodatkowych elementów. Wykonana jest z aluminium i w ten sposób został przedstawiony publicznie innowacyjne rozwiązanie przestrzenna rama Audi. Nadwozie przestrzenna rama Audi АСФ wykonane są z tłoczonych profili i odlewów, próżnia. Tak więc, projekt sąsiadujących arkuszy tworzących dach, podłoga i elementy boczne, które są jednocześnie jej zwiększenia. W zależności od postawionych zadań, poszczególne elementy charakteryzują się o różnych kształtach i rozmiarach. Modele, w których jest on używany: Audi TT 2006 Audi R8 2008 roku i kolejnych trzech generacji Audi A8 2002, 2010, 2013. Obok Audi A8, drugi model z korpusem wykonanym w całości z aluminium-sportowy model R8. Użył jego ciało przestrzenna rama Audi АСФ wykonana z aluminium, waży w przedziale zaledwie 210 kg, a dla modeli Naczyniaki 216 kilogramów. Cel Audi R8 V8 coupé z manualną skrzynią biegów waży 1560 kg i Spyder Audi R8 – 1660 kg. w tym od 1994 roku firma Audi sprzedał ponad 750 tysięcy samochodów ASF wykonana jest w całości lub częściowo z aluminium.

We wrześniu 1991 roku na międzynarodowym salonie samochodowym we Frankfurcie, a w październiku tego samego roku na Tokyo motor show, Audi zaprezentowała quattro Spyder i my, dwa prototypy z kratownicową ramy i nadwozia, które wykonane są z aluminium. W październiku 1993 roku we Frankfurcie na międzynarodowej wystawie samochodowej, pokazuje tzw "przestrzenna rama Audi samochód koncepcyjny" – krótki ASF. Miał silnik V8 o pojemności 3.4 litra TDI i w dużej mierze abstrahując od polerowanej powierzchni zewnętrznej ciała – odpowiedział na Audi A8, który pojawił się na rynku w maju 1994 roku. Następca modelu Audi V8 od Audi A8, został w 1994 roku pierwszy seryjnie produkowanych samochodów, limuzyn z aluminiowym korpusem, samonośne – przestrzenna rama Audi ASF. Model Audi A2, z kolei, pierwszy samochód małolitrażowym, który jest używany ASF. Za ten projekt, był on również w 2001 roku, pierwsza i jedyna na pięciodrzwiowym rynek samochodowy trzycylindrowym.

W lipcu 2014 roku, z taśmy produkcyjnej w Ingolstadt idziemy instancji sześciomilionowy Audi z napędem quattro. Jubileuszowy samochód Audi SQ5 3.0 tdi.

Międzynarodowa sława napęd quattro również wnieśli swój wkład w kampanię i sukcesów w sportach motorowych. TV-film, w którym Audi 100 CS w własnych siłach podjeżdża do rampy w fińskim mieście Kaipola, otrzymali tytuł klasycznych i kultowych. Inne wysoko docenione przez fanów techniczny osiągnięcie stało się rekordowy rekord na Pikes Peak w Kolorado, STANY zjednoczone ameryki, utworzone przez Waltera Röhrla za kierownicą Audi Sport quattro S1 w 1987. Na imponujące wyniki Audi w sportach motorowych składać się z czterech tytułów w rajdowych mistrzostwach świata, trzy zwycięstwa w wyścigu na górze Pikes Peak, mistrzostwo w klasyfikacji i klasyfikacji producentów w trans AM, dwa ДТМ tytuły w dziesięciu krajowych samochodu superturystycznych i jeden Puchar świata w blacharskich wyścigach.



                                     

3. Nagrody dla Audi. (Prizes for Audi)

Samochody Audi i zaawansowanej metody używają zdobyć wiele prestiżowych nagród. W kwietniu 2014 roku Audi A3, najbardziej sprzedający się model koncernu został uznany za najlepszy samochód na świecie Światowy samochód roku 2014 2014. Tę samą nagrodę w 2005 roku otrzymał Audi A6. Sukces Audi A3 utrwala pozycję Audi producenta jak największą liczbę tytułów Najlepszy samochód roku w świecie na swój koszt. Firma Audi otrzymała ten tytuł już trzy razy, a wydajność samochodów i dwa razy na świecie samochodowy design roku. W sumie na świecie konkurs na Samochód roku nagrody, cztery pierścienie tryumfowały siedem razy.

  • 2005 Światowy samochód Audi A6 roku.
  • 2007 Audi RS 4 wydajność pojazdu, Audi TT na świecie samochodowy design roku.
  • 2010 Audi R8 P10 Świata, Dla Samochodów Osobowych.
  • 2008 – Audi Światowy samochód wydajności R8, Audi R8 świecie samochodowy design roku.
  • Audi A3 Światowy samochód roku 2014.

W konkursie na Międzynarodowy silnik roku" Audi przeważały dziesięć razy. W 2005-2009 zdobywało to zaszczytne miano z powodu wygrywającemu silnik 2.0 TFSI w kategorii od 1.8 do 2 litrów. Pięć razy wygrywał 2.5 blok silnika, w kategorii od 2 do 2.5 litrów. Niedawno w 2014 roku.

Poszczególne modele Audi od wielu lat, są one również szereg nagród branżowych i konsumenckich, na przykład, złoto, koło, samochód, lider, nagroda flota i najlepsze samochody.

                                     

4.1. Modele samochodów. Pozostałe. (The rest)

  • Audi RSQ3.
  • Audi TTRS.
  • Audi C4.
  • Audi SQ7.
  • Audi SQ5.
  • Audi C5.
  • Audi RS5.
  • Audi RSQ8.
  • Audi S1.
  • Audi RS6.
  • Audi C6.
  • Audi RS7.
  • Audi C7.
  • Audi S3.
  • Audi RS3.
  • Audi RS4.
  • Audi TT.
  • Audi S8.
  • Audi SQ8.
                                     

4.2. Modele samochodów. Historyczne modele. (Historical models)

  • Audi Typu K. (The Audi Type K)
  • Audi Typ M. (The Audi Type M)
  • Audi 10-26ЛОШАДИНАЯ.
  • Samochód Audi 60.
  • Audi Quattro.
  • Audi Typ C. (Audi Type C)
  • Audi Typ E. (Audi E-Type)
  • Audi Typu B. (Audi Type B)
  • Audi S2.
  • Audi Typ P. (Audi Type P)
  • Audi 75.
  • Audi typu SS. (Audi type SS)
  • Audi Coupe.
  • Audi 200.
  • Audi 50.
  • Audi Typ P. (Audi Type P)
  • Audi Os. (Audi SYSTEMIE)
  • Audi Typu D. (Audi Type D)
  • Audi Rodzaju. (Audi Type)
  • Audi РС2. (Audi PC2)
  • Audi 4000.
  • Audi 920.
  • Audi Cabrio. (Convertible Audi)
  • Audi 80.
  • Audi F103.
  • Audi 90.
  • Audi B8.
  • Audi Fox.
  • Audi 5000.
  • Audi Typu G. (The Audi Type G)
  • Audi 100.
  • Audi Typu T. (Audi Type T)
  • Audi A2.
                                     

4.3. Modele samochodów. Konstrukcji i pojazdów przyszłości. (Construction and cars of the future)

  • Audi e-tron Детройтская Wystawowa 2010.
  • Samochód Audi Quattroflex 2007.
  • Audi 3 kwartale 2012 roku.
  • Audi QxP 2009.
  • Audi R25 2008.
  • Audi TT pojazd terenowy 2014.
  • 2010 Audi A9.
  • 2006 Audi Nero.
  • Audi AR-1 2015.
  • Samochód Audi Roadjet 2006.
  • Audi Nuvolari Quattro 2003.
  • Audi Спортбэк 2009. (Audi Sportback 2009)
  • Audi S1 Спортбэк 2011.
  • Audi ASK 2009. (ASK Audi 2009)
  • Koncepcja Miejski Samochód Audi 2011.
  • Audi Ø 2004. (Audi? 2004)
  • Audi A3 e-tron 2011.
  • Audi A4 elektronicznego rynku 2011.
  • Audi Step 2000. (2000 Audi Step)
  • Audi Typ-D 2008. (Audi Type-D 2008)
  • Audi S1 2011.
  • Audi TT Sportback 2014.
  • Audi A1 Metroproject Quattro W 2007.
  • Audi Racer Panowie 2010.
  • Audi C4 2011.
  • 2009 Audi Avatar.
  • Mini Audi e-tron 2010.
  • Audi TT RS coupe 2016.
  • Audi QS6 2012.
  • Audi e-tron Spyder na 2010.
  • Audi Pikes Peak quattro 2003.
  • Audi Koncepcja Quattro 2010.
  • Audi Q6 2012.
  • Audi Quattro Spider 1991.
  • Audi Cross Coupe Quattro 2007.
  • Audi R-Zero 2006.
  • Audi Fotografowania Hamulca 2005.
  • Audi e-tron 2009.
  • Audi Avantissimo 2001.
  • Samochód Audi eSpira 2009.
  • Audi A1 Спортбэк 2008.
  • Audi QS4 2012.
  • Audi 2011 Onyx. (2011 Audi Onyx)
  • Audi W 2008 Roku.
  • Audi A1 Клабспорт Quattro 2011.
  • Audi TT Клабспорт Quattro 2007.
  • 1991 Audi Авус. (1991 Audi Avus)
  • Koncepcja Audi A2 2011.
  • Audi Леманс Quattro 2003.
  • 2009 Audi Эоры. (2009 Audi Eora)
  • Audi 3 sedan 2016.
  • Audi Макаон Speedsailor 2009.
  • Audi Розмайер 2000. (Audi Rothmeier 2000)
  • Audi 4 Kwartale 2011 Roku.
  • Audi A3 Sedan 2011.


                                     

5. Audi w sportach motorowych. (Audi in Motorsport)

Już w latach trzydziestych XX wieku. samochody wyścigowe samochodowy europejska z powodzeniem brali udział w różnych sportowych wydarzeniach. W 1981 roku Audi stała się pierwszą marką, że w samochodzie RAJDOWYM jest używany z napędem na cztery koła. Rajdowe Audi Quattro miał turbodoładowany silnik, nowością dla tego czasu. Dzięki tym dwóm rozwiązaniom w 1984 roku, firma Audi jest wiodącym i niepokonaną marki w wyścigach.

2000 Audi dominuje w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. W 2006 roku Audi R10 TDI był to pierwszy samochód z napędem od silnika diesla, który wygrał ten wyścig. W 2009 roku rozpoczęto Audi R15 TDI na drugiej generacji z napędem od silnika diesla samochodu Le Mans", który w sezonie 2010 roku znacznie zmodernizowany i od Audi R15 TDI plus. W 2011 roku Audi Р18 wygrał wyścig 24 godziny Le Mans, i tylko 13 sekund przewagi nad najlepszym konkurentem. W 2012 roku, 80. edycja wyścigu 24 godziny Le Mans przyniósł zwycięstwo Audi Р18 e-tron quattro, że jest pierwszym w historii wydarzenie-w hybrydowych samochodów sportowych. Audi Р18 e-tron quattro wziął górę w kolejnych edycjach wyścigu Le Mans – w 2013 i 2014 roku.

                                     

5.1. Audi w sportach motorowych. Sukcesów w sportach motorowych. (Success in Motorsport)

Wybrany zwycięstw Audi w międzynarodowych zawodów w sportach motorowych przez wiele lat.

                                     

6. Reklama i sponsoring. (Advertising and sponsorship)

Audi jest sponsorem klubów piłkarskich, w pierwszej kolejności, rodzimych FC Ingolstadt 04. Również wsparcie dla innych europejskich drużyn: "Ajax", "Manchester United", "Real", "Bayern", "Mediolan" i "Barcelona". Jest również zaangażowany w sponsoring różnych imprez sportowych, w szczególności Mistrzostw świata w narciarstwie alpejskim.

                                     

7. Audi w Polsce. (Audi in Poland)

Audi ilość nowych modeli w 2014, 2015 i 2016 roku, była to trzecia pod względem popularności marką w segmencie premium w Polsce po tym, jak BMW i Mercedes. W 2016 roku w Polsce było zarejestrowanych 10787 nowych egzemplarzy Audi. W ciągu trzech kolejnych lat 2014-2016 najlepsza sprzedając model Audi w Polsce został B5 suv.

Wielojęzycznym słowniku

Tłumaczenie