Poprzednia

★ BMW serii 5 - bmw ..




BMW serii 5
                                     

★ BMW serii 5

BMW serii 5, zadebiutował w 1972 roku, jako pierwszy model BMW z Rys. 5. Auto z kodem Е12 fabryka wyprodukowała w sumie 094 699 egzemplarzy.

Samochód został przygotowany specjalnie dla rynku europejskich, japońskich i amerykańskich.

                                     

1. Druga generacja. (The second generation)

BMW serii 5 II zadebiutował w 1980 roku jako drugiej generacji określone fabrycznej kod E28. W sumie wyprodukowano 722.328 egzemplarzy modelu.

Model produkcji E28 trwała od 1980 do 1988 roku. To pokolenie, pomimo wygląd upodabniającego go "starsza siostra", model generacji Е12 5 serii zostały wyposażone w wiele zmian, że marka BMW osiągnęła pod względem jakości wykonania i wyposażenia. Część tych zmian obejmował, między innymi, zmniejszenie masy samochodu – E28 łatwiej od 60 do 90 kg, w zależności od wersji, w porównaniu ze swoim poprzednikiem. Główne zmiany dotyczące silnika, w pierwszej kolejności, dodatkowe ustawienia, paliwa i zapłonu. Serii E28 przeszedł zmiany, aby zwiększyć bezpieczeństwo turystów przy zmianie położenia zbiornika – on był umieszczony za tylną osią pojazdu.

Samochód został przygotowany specjalnie dla rynku europejskich, japońskich, amerykańskich i Południowo-Afrykańskich.

                                     

1.1. Druga generacja. Historia. (History)

  • 1981 – Początek produkcji modelu oznaczone E28. Produkcja rozpoczęła się w zakładach w Dingolfing, gdzie w 1972 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji 5-serii, która zostanie ustalona jako Е12 problem, który został ukończony w 1981 roku, wpisując wcześniej wspomniana druga seria oznaczona jako E28.
  • 1985 – wymiana pojemność silnika 1.800 cm3, silnik 90 km, 1800 cm3, 105 km, który uzyskał wysoki popyt, w szczególności z powodu tego, że został wymyślony do zwrotu podatku dla samochodów z mniej niż 1800 cm3.
  • 1986 rok to data ostatniej zmiany. Niektóre zmiany: przyciemniane szyby, światła przeciwmgielne, welurowa tapicerka i tylne zagłówki. Zmiany także zmiany techniczne, na przykład, wieloklinu na pokrętle sterowania, inne oznaczenia diod na wskaźniku okresowej kontroli i wymiany oleju, a także wiele innych.
  • 1982 – zmiana Le wtrysku Джетроник na modelach 520i samochody z kierownicą o pojemności 2000 cm3.
  • 1983 – wprowadzenie do produkcji nowych modeli, jak wypełnić E28 525e e- "eta" o pojemności 2700 cm3, charakteryzujące się wysokim momentem obrotowym i wysoką skutecznością.
  • 1988 – ostatni rok produkcji modelu E28. W tym roku wielkość produkcji jest ograniczony, modele 518i.
                                     

2. Trzecia generacja. (The third generation)

BMW 5 seria III zadebiutował w 1987 roku, po otrzymaniu kod zakładu Е34. Po 8 lat produkcji wyprodukowano na dwie marki roślin 1 331 056 sztuk. Z początku bloku silnika był ograniczony pięcioma silnikami:

  • M30B30 / В35 530i oraz 535i odpowiednio 188 km, 197 km bez katalizatora i 211 km 220 km.
  • M20B20 / В25 520i i 525i napędza paska ROZRZĄDU – odpowiednio 129 km i 170 km.
  • Jego 524td M21D24 – 115 km.

Samochód ten jest jednym z najbezpieczniejszych w swojej klasie, dzięki zastosowaniu poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, ABS OWI i solidną konstrukcję. Sztywność nadwozia na skręcanie wzrosła względem poprzedniego modelu E28 70%, podczas gdy sztywność giętna 34%. Samochód pojechał na amerykańskie standardy bezpieczeństwa, np. po uderzeniu w twarz na dysk barierę przy prędkości 56 km / h 35 km / h i uderzenie z tyłu przy prędkości 48 km / h 30 km / h wszystkie drzwi powinny być otwierane bez użycia narzędzi, a przedział pasażerski pozostał w jednym kawałku. Droga hamowania od 100 km / h w mniej niż 40 metrów dla wersji 518 520i i do 42 metrów do wersji 535, co było najlepszym wynikiem wśród seryjnych sedanów w 1990 roku. W maju 1990 roku, został zastąpiony przez blok M20 12 zaworów na M50 24 zaworów, napędzane ROZRZĄDU łańcuch modele 520i 150 km 525i 192 km. Jesienią 1992 roku był dostępny z silnikiem V8.

W Е34, istnieją trzy silniki diesla:

  • Jego 524td M21D24, 2.4 l / 115 km 1991 roku.
  • 525td M51D25, 2.5 l / 115 km W 1993 roku.
  • M51D25 525tds, 2.5 l / 143 km.

Wiele silniki Е34 została przyznana w konkursie na Silnik roku EOTY.

Ciekawe było wydać wersję zakładu 518g, zasilany zakładu gazowego.

Pudełka były ręczne i automatyczne, wykonane przez ZF. Podręcznik 5 biegów, tylko w wersji 540 bardzo rzadkie, i 6 – biegową skrzynią biegów. Sloty: 4 cross-country i cross-country 4HPxx 5 5HPxx

W 1991 roku wprowadzono wersja ix – z napędem na 4 koła. 2 był dostępny jako sedan i kombi. Do napędu służy silnik M50B25 2.5 192 km Był wybór między skrzynią automatyczną i manualną. Powstał modeli 9366 Е34 525iX.

We wrześniu 1991 roku rozpoczęto produkcję wersji nadwoziowej majątkiem trasę z unikalnym wtedy podwójny szyberdach. Od 1988 roku, w sprzedaży jest również wersja M5.

BMW Е34 już trzy faceliftingi, pierwszy we wrześniu 1990 roku, wprowadzony silnika M50 z 24 zaworami, który zastąpił stary projekt M20. Silnik został zastąpiony M21 M51 w dwóch wersjach - TD i TDS z intercoolerem. Automatyczna skrzynia 4 biegi, zastąpione przez 5 biegowe. drugie powstanie ogarnął zmienić minut. lustra stosuje się inne materiały we wnętrzu. Standardowy dla wszystkich modeli został wprowadzony poduszki powietrzne kierowcy i ABS. Silnik M50 używana jest zmienna rozrządu Ванос. Silniki M30 ustąpiła miejsca modele z silnikami V8. 530i 540i V8 i miał większy grill i inną maskę, niż w innych wersjach. Trzeci miał miejsce w połowie 1994 r., stosuje się w przypadku przedniej kratki grill, tzw. nerki, tak zwane niezbędne i pokrywy silnika dla każdej wersji silnika. 518i M40 silnik w silniku został wymieniony М43. Wprowadzone konfiguracji wersji wykonawczej min. suplementy progi i listwy dolne drzwi w wersji M-technik, lakierowane doły zderzaków, 16" koła, wykończenie drewnem. Dodał drugi poduszki powietrzne w listę wyposażenia dla wszystkich wersji. W sumie sprzedano 1 331 056 egzemplarzy.

Maszyna została wykonana w celu przypisania pięciu rynków: europejska, japońska, tajska, Ameryki Południowej i Afryki.



                                     

2.1. Trzecia generacja. Альпина B10. (Alpina B10)

W 1991 roku firmę Alpina zaprezentowała model Альпина B10 biturbo na podstawie Е34 serii BMW 535i. Silnik ten pomaga dwoma turbosprężarkami osiągnęły o mocy 360 km i pozwalał rozpędzić alpejskim do 291 km / h w 1993 Альпина B10 biturbo kosztuje 160 000 marek niemieckich.

  • Zawieszenie tylne: wahacz wzdłużny, sprężyna zwojowa.
  • Hamulce przednie / tylne: tarcza / dysk.
  • Podwozia. (Chassis)
  • Zawieszenie przednie: wahacz poprzeczny, amortyzator teleskopowy.
  • ABS.
  • Poduszka powietrzna dla kierowcy po 1990 roku.
  • Serwo. (Servo)
  • Lusterka z elektryczną regulacją.
  • Dwustrefowa ogrzewanie. (Dual-zone heating)
  • Radio z 6 głośnikami.
  • Wyposażenie standardowe. (Standard equipment)
  • ABS.
  • Centralny zamek, w tym zamek bagażnika i paliwa.
  • Fotele i lusterka z pamięcią.
  • Szyberdach elektryczny. (Luke electric)
  • Czujnik ruchu wewnątrz pojazdu i w procesie podnoszenia samochodu.
  • Zawieszenie M Technik. (Suspension M Tech)
  • Tempomat. (Cruise control)
  • Antena w tylnej szybie.
  • Komputer pokładowy. (On-Board computer)
  • Szpera 25%.
  • System kontroli trakcji АКЦ T.
  • Wykończenie drewnem.
  • CD-zmieniarka CD-rom. (CD-changer CD-rom)
  • Dodatkowego sprzętu. (Additional equipment)
  • Rozmiar i waga. (Size and weight)
  • Pojemność bagażnika: 460 dm3 sedan, 460 / dm3 1450 Touring.
  • Masa własna: 1445-1720 kg.
  • Pojemność zbiornika paliwa: 80-110 litrów.
  • Rozstaw osi: 2761 mm.
  • Rozstaw kół przednich / tylnych: 1470 / 1495 mm.
  • LCA: 1955-2280 kg.
                                     

3. Czwarta generacja. (The fourth generation)

BMW 5-seria IV zadebiutował w marcu 1995 roku jako następca wyprodukowano 8 lat poprzednik. Samochód otrzymał fabrycznej kod E39.

Produkcja modelu rozpoczęła się w lecie 1995 roku. W 2003 roku, wraz z zakończeniem E39 ujrzała światło następcy, czyli modelu Е60. Wiosną 1997 roku rozpoczęto produkcję modelu E39 sedan, który spowodował zakończenia produkcji poprzedniej wersji 5 seria E34. W 1998 roku został zmodernizowany silnik M52, odrzucając pokrywy cylinder nikasil na rzecz stalowymi tulejami M52TU. W 2000 roku został przeprowadzony mały odnowiony model, mające na celu odmłodzenie auta. On obejmował takie elementy jak reflektory, zamiast pomarańczowych kierunkowskazów służy mały okrągły świecznik na białe szkła i pomarańczowe i soczewkowe reflektory z wyborem typu "Anielskie oczka", tylne światła led, listwy boczne,światła przeciwmgielne przednie okrągłe, a nie owalne, i drobne zmiany kształtu przedniego zderzaka. Wersja dla E39 był oferowany w dwóch wersjach nadwoziowych, sedan o pojemności bagażnika 460 litrów i półka na narzędzia, znajdującym się w tylnej pokrywy bagażnika w wersji kombi Touring,który zaproponował 410 l Pojemność bagażnika 1525 litrów przy złożonej tylnej kanapie. Bagażnik dachowy Touring wersji nie były zbyt duże, ale i udzielił prawidłowej formy w luku bagażowym, i często jest oferowany oddzielnie otwierania tylnej szyby i rozkładana podłoga.

                                     

3.1. Czwarta generacja. BMW M5

W 1998 roku firma BMW wspólnie z "M Gmbh" zdecydowaliśmy się wprowadzić specjalną wersję, z napisem M5. Wersja była tylko jako sedan. Tam również był гастрольный opcja w jednym egzemplarzu prototypu - była odpowiedź BMW Audi C6 Avant i Mercedes-Benz W210 E55 i AMG t model M5 różni się od wersji "cywilnej" zmieniły się dane. Na przednim zderzaku pojawił się ogromny wlot powietrza, tylny zderzak i sportowy układ wydechowy i delikatny dyfuzor. Oczy też duże chromowane 18-calowe koła z aluminiowymi dawać, kryjącymi ogromny tarczowe. Największą zaletą wersji silnika M5. Miał on pojemność 4.9 l i osiągnął moc 400 km i moment obrotowy to równe 500 Nm. Te wyniki przekładały się na osiągi: przyspieszenie do 100 km / h w 5.3 sekundy, a prędkościomierz pozostał na poziomie 250 km / h prędkość ograniczona elektronicznie – po zdjęciu ogranicznika, samochód może osiągnąć prędkość 300 km / h.

Auto było produkowane w celu jedenastu rynkach: Europy, Egiptu, Indonezji, Meksyku, Malezji, wietnamski, rosyjski, tajlandzki, amerykański, niemiecki i Południowej Afryki.



                                     

3.2. Czwarta generacja. Południowo-afrykański rynek. (The South African market)

a - benzyna, d - olej napędowy, g - wersja z ochroną przewodu

                                     

4. Piąta generacja. (The fifth generation)

BMW 5-V, który zadebiutował w 2003 roku, zastępując 8 lat produkcji poprzednika.

Samochód był fabryczny kod dla wersji sedan E60 i E61 kombi. Jego obudowa wykonana jest prawie w całości z aluminium. W zawieszeniu zastosowano stabilizatory o różnej grubości, regulowanymi amortyzatorami i aktywnym układem kierowniczym. Oprócz sedana BMW oferuje wersję sedan. Blok silnika został w pełni zaktualizowany, paleta, arkusze szablonu silnikami benzynowymi 520i, 523i, 525i, 528i, 530i, 540i, 545i, 550i, 520d i diesla, maszyn 525d, 530d, i 535d.

Top-wersja 5-serii jest model M5, była wyposażona w silnik V10 o pojemności 5.0 litrów. Jest to jeden z najszybszych seryjnych sedanów na świecie. Na M5 było kilkuset wykwalifikowanych inżynierów pod kierownictwem długoletni pracownik działu sportów motorowych, a w tym samym czasie, gdy kierowca test - prof. dr hub. inż. Hansa Baltic Stermllicha.

W 2006 r. BMW serii 5 mogą być stosowane, asystent noktowizor kierowcy wiadomo od BMW 7-series. Kamera na podczerwień rejestruje trajektorię i środowisko, zanim ich światło świeci i pokazuje je na ekranie, znajdującym się w kabinie. Delikatny model фейслифтинг 5-series odbyła się w 2007 roku.

Ponadto, od 2007 roku tylko na rynku USA do produkcji wersji silników diesla dwa razy, za ponowne 535i.

Samochód został wykonany z przeznaczeniem na dziewięciu rynkach: Chin, Europy, Egiptu, Indonezji, Indiach, Malezji, Rosji, Tajlandii i Usa.

                                     

4.1. Piąta generacja. Cechy. (Features)

  • Hamulce przednie / tylne: tarczowe wentylowane / tarczowe wentylowane.
  • Zawieszenie przednie: podwójny wahacz poprzeczny, kolumna resorująca, stabilizator poprzeczny.
  • Podwozia. (Chassis)
  • ABS i ASR. (ABS and ASR)
  • Zawieszenie tylne: tylna wielowahaczowa, kolumna resorująca, stabilizator poprzeczny.
  • Rozstaw kół przednich / tylnych: 1558 / 1582 mm.
  • Rozmiar i waga. (Size and weight)
  • LCA: 2010-2300 kg.
  • Pojemność bagażnika: 520 dm3 sedan, 500 / 1615 dm3 uniwersalny.
                                     

5. Szósta generacja. (The sixth generation)

BMW seria 5 VI został pokazany w 2009 roku jako następca otrzymał od 7 lat swojego poprzednika. Е60. Projekt samochodu został wzięty od bardzo duże kombi, produkowany przez BMW seria 7 F01 w. 2011 dostępna jest również wersja M5, wyposażony w silnik o pojemności 4.4 i grubości 560 do 600 koni mechanicznych.

Premiera szóstej generacji serii 5 z ustawień kodem Ф10. odbyła się w 2009 roku w trakcie specjalnie zorganizowanej imprezy na stadionie Olimpijskim w Monachium. Za projekt nadwozia odpowiedzialny jest Adrian van Hooydonk, szef projektantów z BMW, ale dużą rolę w pracy nad wyglądem Ф10 był polak Jacek Фрелих. Samochód w wersji sedan jest dostępny od stycznia 2010 roku, w maju tego samego roku na salonie samochodowym w Lipsku odbyła się premiera był swego rodzaju uniwersalny kombi. 5 serii szóstej generacji jest przeznaczony dla rynku europejskiego i amerykańskiego. Trzy lata później, w połowie 2013 roku model został poddany liftingowi zostały opuszczone wloty powietrza na przednim panelu, minimalnie zmieniony grill. Wyposażenie standardowe dla wszystkich wersji nierdzewnej ksenonowe reflektory i lusterka przyszli kierunkowskazy.



                                     

6. Siódma generacja. (Seventh generation)

BMW 5 VII serii zadebiutuje jesienią 2016 roku jako następca odbywa się od 7 lat swojego poprzednika.

Samochód wszedł do produkcji w lutym 2017 roku, z fabrycznej kod г30. Samochód wersja BMW 520d skuteczna dynamika produkcji udało się osiągnąć współczynnik czołowego oporu powietrza równy 0.22, co czyni je najbardziej sprawiedliwego, seryjnie limuzyna.

Samochód jest tworzony na nowej, modułowej platformie экспе platformy, używane wcześniej, największa limuzyna BMW, model Г11. Stworzony jako odmiany hybrydy Plug-in typ, jako sedan i kombi, zwany iPerformance 530e wyposażony w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy.

Początkowo samochód był oferowany z silnikami 520d, 530d, 530i, 540i. Następnie w marcu 2017 r. w zakresie urządzeń Połączonych z mocnym silnikiem M550i, hybryda Plug-in 530e o mocy 252 km i modelu 520d ЕФД zmniejszający opór powietrza. Ostatni silnik: 525д, 540d, M550d dostępna od lipca 2017. Kiedy 87. Na salonie samochodowym w Genewie odbyła się premiera był swego rodzaju kombi, który otrzymał w maju tego roku po cenie zniżkowej. W tym samym miesiącu, coś w rodzaju występów prezentowane chińska wersja G38, gdzie rozstaw osi zwiększył się do 133 mm dotyczące europejskiego wyboru.

Standardowe wyposażenie obejmuje wiele systemów wspomagania kierowcy, asystent wymijania i ostrzeżenia przed środkami nadjeżdżającymi strony, ruchu do zmiany pasa ruchu i utrzymania wyrównanie działa do prędkości 210 km / h, i inteligentny tempomat. Samochód posiada również pilot zdalnego parking z twojego smartfona. We wszystkich wersjach oprócz 520d montowany w standardowej 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.

                                     

6.1. Siódma generacja. Ciekawostki. (Trivia)

11 grudnia 2017 Johan Schwartz w zaspy BMW M5 г30 płyty ślizgowe w centrum firmy BMW. W ciągu 8 godzin, aby utrzymać samochód юзом przejechałem 232.5 kilometrów, co stanowi około 374 km, tym samym bijąc rekord Guinnessa w kategorii największa odległość dryfu statku". Kiedy wspomniałeś o próbie udało się ustanowić kolejny rekord w swojej kategorii, dwie-samochodu drift", składający się w driftowaniu równolegle. Dwa BMW M5 rozbił w ten sposób, odległość od 49.25 kilometrów, około 79 km. Podczas jazdy równoległej, samochód Szwartza Joanna była tankować z pompy paliwa wychodzi z drugiego samochodu.

Wielojęzycznym słowniku

Tłumaczenie