Poprzednia

★ Audi Quattro - audi ..




Audi Quattro
                                     

★ Audi Quattro

Audi quattro − model sportowy samochód produkowany przez Audi AG w okresie 1980-1991, która została odprawiona wiele zwycięstw na trasach rajdowych. Maszyny, które zmieniły oblicze wyścigów i rozpoczęła się epoka popularyzacji 4WD do samochodu.

                                     

1. Historia. (History)

Audi quattro zadebiutował 3 marca 1980 roku w Genewie. Nad maszyną pracowali z lutego 1977 roku. Wtedy Ferdinand Piëch, Jörg Bensinger, Hans Nedvidek i niektórzy projektanci z Audi rozpoczął pracę nad stworzeniem rewolucyjnego samochodu sportowego. Pomysł 4 koła doszło podczas zimowych testów Audi 200 i Volkswagena Iltisa. To była powolna maszyna, aby lepiej radzić sobie w zimowych warunkach, niż sportowy sedan z 170 koni mechanicznych mocy. Grupa inżynierów postanowiła dostosować 4 koła do samochodu osobowego. W tym czasie pojawił się pierwszy prototyp na bazie Audi 80 B1, z napędem na 4 koła z Volkswagena Iltisa i silnik, audi 200. Kolejny prototyp na bazie już przygotowuje się do wydania w Audi 80 Typ 81 B2. Po testach i opinię rady nadzorczej, projekt otrzymał zielone światło i otrzymał zamówienie na opracowanie nadwozia na bazie Audi 80. Pierwszy był test-pilot Hannah Миккола. Po krótkim test-skomentował możliwości maszyny: "tylko przeżył powiew przyszłości. Samochód ten zrewolucjonizuje rajdy zawsze". Pierwszy prototyp, co nazywa, zmniejszenie "A1": "pole 1", czyli tylko z napędem na wszystkie koła". Ten sam symbol nosili wtedy pierwszy wyścig ewolucji tego auta.

Samochody prezentowane w Genewie, i technicznie bazuje on na wielu elementach Audi 80 Typ 81, na jego podstawie stworzył typu Audi coupe 85. Audi Quattro otrzymał wewnętrzne oznaczenie Typ 85, auto z zewnątrz wyróżnia się poszerzeniami nadkoli, szerokie zderzaki, itp. Pod maską pracował pięć-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem, o pojemności 2.1 litra i mocy 200 km. był motorem rozwoju, znaną od Audi 200 5T typ 43. Posiadał 10 zaworów i mechanicznym wtryskiem paliwa. Silnika Audi Quattro w rozpędzało się do 100km / h 7.1 sekundy, a prędkość maksymalna 222 km / h. samochód został wyposażony w stały napęd na 4 koła pomiaru światła z centralnym i tylnym mechanizmem różnicowym. Pierwsza aktualizacja samochodu stało się z aktualizacją modelu Audi 80 Typ81 w końcu 1982 roku. Wtedy podwójne kwadratowe reflektory zostały zastąpione przez reflektory topionego i wdrożono elektroniczne wskaźniki. Wcześniej zmienili system sterowania elementów napędu. W 1984 roku samochód bardziej ważną aktualizację. Zmieniła się atrapa chłodnicy i reflektory, z tyłu sztuczne czarny lampa firmy Frankani zaprezentowała zupełnie nowe wnętrze, a także elektronicznymi wskaźnikami w tym, sterowanie za pomocą syntezy mowy. Pod maską pojawił się nowy silnik pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności silnika 2.2 tej samej mocy. Zwiększona elastyczność samochodu, teraz przyspieszenie do 100 km / h zajmuje 6.7 sekundy. W 1987 roku, wraz z pojawieniem się nowej generacji quattro napęd na wszystkie pozostałe modele Audi jest wyposażony w układ napędowy Audi quattro z centralnym mechanizmem różnicowym Torsen i Centralnej uruchamia się z przycisku blokada tylnego mostu. Ostatnia poważna modernizacja samochodu odbyła się w 1989 roku, pod jesień, on jest zmodyfikowaną 2.2 silnik jest wyposażony w 20-zaworowej technologią głowicy o mocy 220 km. Audi quattro rozpędzało 20V do 100km / h w 6.3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 230км / h. W takim stanie auto było produkowane do 1991 roku, a jego oficjalnym następcą został Audi S2 coupe typ 8B.

W sumie wyprodukowano ponad 11 tysięcy egzemplarzy Audi Quattro, rzadki model z silnikiem 20V, które pojawiły się do 1000.

                                     

2. Audi Sport Quattro

Jest to skrócona wersja Audi Quattro. Zbudowany na potrzeby grupy RAID B. zostały zaprezentowane na wystawie motoryzacyjnej IAA we Frankfurcie w 1983 roku. Dzięki przyspieszonego instalacja rozstawowi osi do samochodu muszą być więcej sprzężenia zwrotnego. Dla celów homologacji składa się 220. Samochód był dostępny w sprzedaży od grudnia 1984 roku, za horrendalną wtedy Cena 195 000 dem, który został podniesiony z 1 stycznia 1985 roku, 203.850 dem w tym samym czasie Porsche 911 Turbo został sprzedany za ok. 100 000 dem. W tym czasie był to najdroższy model do masowej produkcji samochodów niemieckich. Bez względu na cenę, Sport Quattro było 170 prywatnych nabywców. Ponadto, krótki rozstaw osi, samochód wyróżniał się szerszymi nadkolami, mutującym i przednią maską, tablica przyrządów przebudowaną i znaczące zmiany technologiczne. Mimo krótkiego rozstawu osi, samochód 4-osobowy. Pod maską pracował pięć-cylindrowy silnik 2.1 turbo i 20 zaworów osiąga moc 306 km. Czas przyspieszania od 0 do 100 km / h trwa 4.9 sekundy, a prędkość maksymalna tego samochodu wynosi 250 km / h. Inny wariant wyścigu – miał moc 331 kw / 450 km i przyspiesza od 0 do 100km / h wynosi 3.5 sekundy. W ramach wykonanych 220 egzemplarzy powstały również 20 sztuk Audi Sport quattro S1 o mocy 390 kw / 530 moc i przyspieszenie 2.6 sekundy do 100 km / h rozpocząć się w zwykłej rowerowych wyścigów w USA – Pikes Peak międzynarodowa wspiąć się na szczyt w 1987 roku – powstała specjalna wersja Audi Sport quattro S1 w Pikes Peak z silnym ospojlerowaniem i skrzydło klip nogi trzyma z tyłu, o pojemności silnika 440 kw / 598 km, gdzie przyspieszenie było mniej, niż 2.5 sekundy do 100km / h.

Wersja seryjnego samochodu był dostępny w kilku kolorach obudowy: biały, czerwony, zielony, niebieski, czarny. Obecnie cena rynkowa tego auta wynosi ponad 100 tys. euro.

                                     

3. Zlot. (Rally)

Twórcy quattro od samego początku na czele pomysł tu, do pojazdu. Wkrótce po rozpoczęciu produkcji seryjnej w styczniu 1981 r. pierwszy wyścig w wersji Quattro został wydany w austriackim rajdzie Janner, raz po zwycięstwie w pierwszym meczu. W tym samym roku w quattro, zadebiutował w mistrzostwach świata, wygrywając z przewagą prawie sześć minut pierwszej спецучастка. Na takie profity, w największym stopniu przyczyniają się napęd na cztery koła. Muszę dodać, że to właśnie dzięki Quattro w rajdzie zaczęli używać ten dysk. W 1984 roku Hannę Миккола wygrał Rajd Portugalii, jazdy Quattro A2 HB autorów.

Można powiedzieć, że te dwa modele były prekursorami w konstrukcji samochodów rajdowej grupy B z napędem na wszystkie koła. Jak się okazało, podstawy projektowania tego auta grupy B są nieco zmienione. Standardowy silnik centruje w ramieniu przestrzeń, czas-to tylko otoczka lekkich materiałów. Takie konstrukcje stosowane w dwóch z najlepszych samochodów tego okresu – Peugeot 205 T16 i Lancia Delta S4. Audi nigdy nie odważył się zmienić położenie silnika, bo ich marketingowy założenie było jasne: "samochód, który wygrywa rajd można kupić w salonie". Jak na ironię, właśnie ze względu na umieszczenie silnika w osi przedniej Audi Quattro nie było szans przeciwko najlepszych projektów z grupy B. Warto zauważyć, że Audi Quattro był jednym z pierwszych samochodów wyścigowych, które były używane krótko dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów PDK z, używany w wyścigach Porsche 956. Nie odpowiadały rzekomej gotowości.

Wielojęzycznym słowniku

Tłumaczenie