Poprzednia

★ Citroën Ami - citroën ..




Citroën Ami
                                     

★ Citroën Ami

Citroen Ami – kompaktowy samochód produkowany przez koncern Citroën w latach 1961-1978. Jeden z najpopularniejszych modeli w historii tej marki. Wyniosła 1 840 396 egzemplarzy.

                                     

1. Genesis

Wyjaśniając model Renault R4 w 1961, Citroen powinien był reagować na potrzeby rynku, co sprawia, że pojazd jest bardziej nowoczesny i nieco bardziej stary 2CV w. Model Ami, aby wypełnić lukę w zakresie między i Citroen 2CV i DS. Wszystkie trzy z tych maszyn została zaprojektowana wzrostu Flaminio stała się bodźcem do stworzenia modelu ОИМ był najnowszy projekt artysty, wykonany dla francuskiej firmy.

                                     

2. AMI 6

Samochód używany podwozia i silnika, co dzieje się z 2CV v. Postanowienia projektu zakłada opracowanie samochodu dla wygody przewozu do 4 osób. Pomiaru wprowadzonego podwozia, byli zmuszeni wysłać wysokiej linii dachu i tylnej szyby Mount-wręcz przeciwnie, skłaniają do kierunku jazdy. Początkowo planowano użyć mocniejszy silnik, ale ostatecznie został wybrany znacznie słabsze jednostki, które są dostarczane z Modelu 2CV w związku z tym, kaptur mógłby być głęboko. Wykorzystywane są również prostokątne reflektory, które zajmują mniej miejsca, niż tradycyjne okrągłe. Był to pierwszy samochód z takim typem oświetlenia, obok Forda Taunusa. AMI fotel łatwo demontowane reklamowy materiał zawiera zdjęcia miejsc, wykorzystywane jako krzesła piknikowy.

Służy do tego napęd wyposażony jest w dwu-cylindrowy agregat M4 w przeciwnym cylinder 602 cm3, moc 22 km, chłodzony powietrzem, które wzmocniły po pierwsze, 26 km w 1964 roku, a następnie do 28 km w 1968 roku. W 1968 roku zostały zastąpione oryginalny blok typ silnika М28 o tej samej pojemności, ale o mocy 35 km. Skrzynia biegów miała 4 prędkości, działa 2-4 zostały zsynchronizowane. Napęd przekazywany jest na przednią oś. Hamulce przednie i tylne mają konstrukcję bębna.

Samochód oferowany jest w kilku wersjach wyposażenia: turystyka, komfort i klubu. Ostatni wyróżniał się, w szczególności, 4 okrągłe reflektory i wersja turystyki zostały pomalowane w kolor nadwozia, ramy, światło i fotel z Modelu 2CV. Samochody przeznaczone na eksport do USA, lampy z wersji klubu wraz z nowymi kierunkowskazami, chłodnica, kratka ze stali nierdzewnej, wzmocnione zderzaki, cztery czerwone światła tylne i inne mocowania.

Sedan w wersji Berlinie nie był bardzo popularny – tylko kombi Break, wprowadzone w sierpniu 1964 roku, osiągnęła znaczący sukces na rynku. Wersja o mocy przerwa była 320 kg.

W 1965 roku na podstawie wersji przerwa zbudował model opakowania przesyłki, pozbawiono go pary tylnych drzwi i okien. W 1967 roku zaprezentowała własną wersję ОИМ 6 pokoi Vitrée. Wykorzystuje on nowy lampa tylna zespolona, wykorzystywany w dalszej produkcji modelu Ami 6, 1968, Ami 8 i później 2CV w 4 i 6.

Wersja AMI w Berlinie 6 produkowano do roku 1969, bardziej lubiany Ami 6 break na dwa lata dłużej, aż do 1971 roku. Wersja Ami 6 pokoi w 1969 roku został zastąpiony Ami 8 pokoi.

                                     

3. AMI 8

ОИМ 8 został zaprezentowany na Geneva motor show w 1969 roku. Został opracowany przez firmę Heuliez i był to czterodrzwiowy hatchback i Pierwszy samochód Citroëna z blaszanym dachem. ОИМ 8 został wyposażony w silnik o pojemności skokowej cylindrów silnika 597 cm3 i mocy 32 km osiąga przy 5750 obrotów na zawieszenie samochodu przedstawiony amortyzatorami teleskopowymi na koła przednie, a tylne drążki, i frontu reakcji. To rozwiązanie jest ograniczona cechą 2CV w Citroenów i jest dyane przechyły nadwozia na zakrętach. Promień skrętu samochodu był 11 m, a dopuszczalna ładowność pojazdu do 325 kg zbiornik paliwa miał pojemność 31 litrów.

W 1973 roku wprowadzono nowy silnik cztero cylindrowy bokser, chłodzenia, o pojemności 1015 cm3 i mocy 53.5 km z modelu GS, wraz z skrzynią biegów i przednie tarcze hamulcowe i wahacze. Samochód osiągnął prędkość maksymalną 140 km / h. Silnik ten został zaproponowany układ Ami 8 super, w 1976 roku, kiedy rozwiązana po wydaniu około 42 000 egzemplarzy różnych modyfikacji tego auta.



                                     

4. M35

W latach 1969-1971 Heuliez na podstawie Ami 8 również zbudowany szereg prototypów coupe pod nazwą M35, ale elementy przedniej części samochodu, M35 był nie używane komponenty od Ami 8. Samochód miał silnik z wirującym tłokiem tzw silnika Wankla o pojemności 995 cm3 i mocy 49 km, prędkość Maksymalna została 144 km / h był tylko wybrany do testowania ponad 14 000 franków. Każdy prototyp miał swój numer wpisany w lewym przednim kole. Planowano wydać 500 sztuk, ale zdążył ukończyć tylko 267 egzemplarzy.

                                     

5. Produkcja. (Production)

Model Ami był pierwszy samochód, produkowany w fabryce w La Janais w Rennes, otwarty w 1961 roku.

ОИМ samochody również zostały wyprodukowane w Vigo w Hiszpanii z 1967 w 1978 r. pod nazwami:

  • AMI 8 Berlinie: Citroen 8 lub C-8.
  • AMI 6 break typ silnika M4: Citroën i 3cv przerwy.
  • AMI 6 break typ silnika М28: Citroen dynamicznej były inne tylne światła.
  • AMI przerwa 8: Citroën 8 znajomi lub znajomi.

Model Ami 6 została wyprodukowana w zakładach Craig w Jugosławii, Koper.

                                     

6. Testy. (Tests)

AMI 6 sprawdzonych przez brytyjski magazyn motor w 1962 roku. osiągnął maksymalną prędkość 105.1 km / h i przyspiesza od 0 do 80 km / h, 30.3 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi 5.3 l / 100 km cena testowego samochodu, po opodatkowaniu wyniósł 823 kg.

Wielojęzycznym słowniku

Tłumaczenie