Poprzednia

★ Citroën BX - citroën ..




Citroën BX
                                     

★ Citroën BX

Wersja nadwoziowe zawarte liftbacka pięciodrzwiowy Berlinie, a od 1985 roku, a także kombi break lub uniku. W ciągu 14 lat produkcji powstało 2 315 739 sztuk tego modelu. Nadwozia zapewniło komfort podróży dla 4 osób, mimo, że samochód jest zarejestrowany jako pięcioosobowe. Bezpośrednio wpływa na komfort zastosowano hydropneumatyczne zawieszenie pierwszej generacji, odziedziczył od modelu GS / GSA i CX. Nadwozie auta wykonane głównie z materiałów kompozytowych. Citroën BX-jeden z niewielu samochodów, SPR, modułowa konstrukcja. Taka konstrukcja obniżyć koszty na wykonanie różnych wariantów wyposażenia. Po restyling, przeprowadzonego w 1986 roku, samochód zwrócił uwagę na szczególną ochronę przed korozją wszystkich arkuszy druk dwustronny podwozie ocynkowane i powlekane PCV.

W pierwszej generacji Citroëna WE zauważyłem nietypowe rozwiązanie dla wnętrza samochodu. Na desce rozdzielczej zostały tradycyjne przełączniki, lampy, kierunkowskazy i wycieraczki przedniej szyby start został wyekwipowany przełączników na desce rozdzielczej. Także niezwykły był "cylindryczne" prędkościomierza, gdzie prędkość jest wyświetlana na obracającym się bębnie, z cyframi. Druga generacja WE-i zrezygnował z tych rozwiązań, WE już był tradycyjny okrągły prędkościomierz z radą i zwykłe wyłączniki. Zachowały się zresztą typowe dla Citroëna jednoramienną koło.

                                     

1. Napędu i transmisji. (Drive and transmission)

W przypadkach WE został zainstalowany czterocylindrowy rzędowy czterosuwowe silniki OEF:

Silniki benzynowe:

  • Oznaczenie WE 19 / GT / GTI / GTI 16V, pojemność. 1905 cm3, 8V lub 16v, 70-116 kw, jak Xue Zasilny gaźnik, jedno-i wielopunktowego wtrysku paliwa.
  • Oznaczenie WE, poj. 1124 cm3, 8V, 40-42 kw rzadka, typu X i tutaj je gaźnika.
  • Oznaczenie lub we 14, a / m, 1360 cm3, 8V, 45-59 kw, Typ x, a także gaźnik lub jednopunktowy wtrysk paliwa.
  • Oznaczenie lub bx 15 WE 16, ilość. 1580 cm3, 8V, 53-76 kw, jak Xue zasilania gaźnik lub jednopunktowy wtrysk paliwa.

Silniki diesla wolnossących i z turbodoładowaniem typ ilość XUD:

  • Oznaczenie lub we 17 turbo, pojemność. 1769 cm3, 8V 44 kw, wolnossący, z turbodoładowaniem, 66 kw.
  • Oznaczenie WE 19, ilość. 1905 cm3, 8V, 47-51 kw.

Jednostki napędowe zostały zainstalowane w przedniej części samochodu, poprzecznie do jego osi i przyniósł przednimi kołami w dodatku do modelu WE 4x4.

Wybór był czterobiegowa SKRZYNI ZF4HP14 1580-1905 silniki benzyna i diesel 1905 atmosferycznym, lub KP za 4 lub 5 fragmenty:

  • Bh3 "no - skrzyni biegów umieszczone w skrzyni korbowej silnika dla modeli z silnikiem x tworzy tzw. monoblok.
  • ВЕ1 i СЕ3 dla modeli z silnikiem xu i XUD.
  • Dla modeli z silnikiem tutaj.
                                     

2. Sprzęt. (Equipment)

Oferowali bardzo szeroki wybór dodatkowego wyposażenia, w tym:

  • Pełna elektryczne szyby i elektryczne lusterka z lewej i z prawej.
  • Klimatyzacja. (Air conditioning)
  • Skórzana tapicerka. (Leather upholstery)
  • System audio z gniazdami słuchawek dla pasażerów.
  • Komputer pokładowy. (On-Board computer)
                                     

3. Specjalna wersja. (A special version)

Zaprojektowane i wykonane specjalne wersje nietypowych pojawiły się w konfiguracji, w tym wersję cyfrowy desce rozdzielczej, komputer pokładowy, ok. 5 tysięcy. Był również GTI wersji osiem i zawór szesnasto i 4WD. W 1985-1986 również niewielką ilość samochodów w wersji sportowej 4TC o zmieniona konstrukcja i wygląd, ok. 200 sztuk o mocy silnika od 200 koni mechanicznych i 20 sztuk z silnikiem o mocy 360 koni mechanicznych. Produkcja tej wersji było konieczne dla firmy Citroen, aby zrobić dla modelu WE licencji nalot.

Wielojęzycznym słowniku

Tłumaczenie