Poprzednia

★ PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście - wolne miasto gdańsk w kulturze ..




PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście
                                     

★ PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście

Koleje szybka kolej miejska w Trójmieście – przewoźnik kolejowy z siedzibą w Gdyni, pracujących w Pomorskie i Menedżerze linii kolejowej nr 250 Śródmieście Gdańsku – w Rumii.

                                     

1. Podstawowe dane. (Basic data)

Kapitał zakładowy spółki wynosi 165 919 000.00 złotych i jest podzielony na 331 838 równe i niepodzielne udziały 500 zł każda. Udział w kapitał zakładowy spółki zostały zawarte następujące:

  • 222 218 akcji 67.0% mają polskie koleje państwowe spółka akcyjna z siedzibą w Warszawie.
  • 42.000 akcji 12.7% - gmina Gdańska.
  • 4000 akcji 1.2% miejska Pruszcz Gdański.
  • 7 000 akcji 2.1% - gmina Sopot.
  • 34 000 akcji o 10.2% i померанского spitz.
  • 1 020 akcji 0.3% oferuje gmina miasta Rumia.
  • 21 600 akcji na 6.5% należy do gminy miasta Gdynia.

Spółka jest członkiem Związku pracodawców transportu kolejowego.

Częstotliwość kursowania pociągów w dzielnicy Śródmieście, Gdańsk – Gdynia Cisowa w górnej części pakietu wynosi 7.5 min i off-peak 15 minut. Tabor używany na linii SKM w zasadzie składy EN57 i en71. Główne trasy linii SKM 250 Śródmieście Gdańsku – w Rumii, która biegnie równolegle do linii "długodystansowych samochodowych" 202 głównej drodze Gdańsk – Stargard. Ponadto, SKM przewozi pasażerów między Ekaterinburg i Kaszubami i dorywczo na trasie Gdańsk główny – Gdańsk stadion Expo.

W dodatku do nowych wyzwań na trasie głównym Gdańsk – Wejherowo, SKM obsługuje lub wspiera inne miasta. Obecnie pociągi SKM i Lębork, kartuzy, Костерина i Chrząszczy. W poprzednich latach firma wykonywała kursy, szczególnie w mieście Ustka, Słupsk, Цева, Malbork, Elbląg, Iława, Smętowa Laskowic i Pomorza, a także lokalne trasie Gdańsk główny – Gdańsk Brzeźno – Gdańsk Nowy Port. Bieganie na ostatnim odcinku tej trasy Gdańsk główny – Gdańsk Brzeźno została wstrzymana z powodu nierentowności w 2005 roku.

W 2007 roku na przystankach SKM rozpoczęła automaty do sprzedaży biletów.

                                     

2.1. Historia. Pochodzenie, miejsce w Gdańsk. (Origin, place in Gdansk)

Przyjechał do Gdańska 19 lipca 1852 roku w ramach budowy Pruskiej kolei Wschodniej. Początkowo kończyła się tutaj, tylko linia od Tczew, łączącej Gdańsk z dużym i Berlin. Linii w kierunku Wejherowa i Sopocie został zbudowany w 1870 roku i organizacji Stargard-Gdańsk. Obecnie, jest to linia 9 i 202. Ponadto, z Gdańsk Wrzeszcz lewej linii do starej piły, a stamtąd na pokrywę i ze strefy bramy Żuławskiej – linia kolejowa w kierunku Статова i Giemlic.

W 1912 roku rozpoczęto budowę poszczególnych utworów, położonych wzdłuż linii kolejowej Gdańsk – Wejherowo, przeznaczone do dojazdów na działce przy głównej drodze Gdańsk – Sopot. W tym była celem rozbiórki zakres, znajdującego się na planowanych dróg lub wokół budynków, a także przebudowa stacji. Pracy, jednak został przerwany wybuchem i wojny światowej.

                                     

2.2. Historia. Powstanie SCM. (The emergence of SCM)

W trakcie odbudowy Gdańska i Gdyni, od zniszczeń wojny, wraz z przebudową infrastruktury portowej i przemysłu stoczniowego, dzięki korzystnym warunkom geograficzno-miast podjęto decyzję o utworzeniu linii kolei miejskiej.

W ramach reparacji wojennych z Niemiec wywieziono do polski samochody elektryczne Berlińskiej kolei miejskiej, siła niezwykłego w polskich warunkach, napięcie 800 v dc za pomocą tzw. "trzecia szyna". Tabor to było ET165, ET166 i ET167, które zostały ewakuowane przed rozpoczęciem bombardowań Berlina i Dolnego Śląska i Pomorza. Byli 189 jednostkach, zwanych używanych "Modrakami". Z powodu niezwykłej jedzenia, samochody nie mogły być wykorzystane w zelektryfikowanym poinformował Warszawskiego węzła kolejowego, przyznanych im na nowo wybudowanych linii Gdańsk, Sopot, Gdynia. Konwersji przeprowadzono w zakładach naprawy taboru kolejowego w Gdańsku.

Prace projektowe pod patronatem przeznaczono w 1947 roku przez Ministerstwo komunikacji Biuro elektryfikacji kolei. Pierwotny projekt SCM, opracowany przez profesor Roman Podoskiego, pod warunkiem zastosowania istnieje od XIX tramwaje wspólnego z linią dalekobieżną. W celu realizacji przyjętej", jednak, odważny, jak na standardy projektu budowy ogrodzenia torowiska na kolei w dzielnicy Gdańska – Gdyni, opracowali wspólne regionalne koleje w Gdańsku, zarządzanie, kapitan, inżynier Zbigniew Modlińskiego, przyszły minister komunikacji.



                                     

2.3. Historia. Pierwsza linia Gdańska – Gdańsk Nowy Port. (The first line Gdansk – Gdansk New Port)

Pierwszy został wprowadzony w lokalnych linii Gdańsk główny – Gdańsk Nowy Port. Pomimo braku wykwalifikowanych pracowników i problemy z dostawami sprzętu potrzebnego do eksploatacji trakcji elektrycznej, linie rozpoczęły się 4 marca 1951 roku. W pierwszych miesiącach pracy linii jest używana ładowarka naprawy okrętów podwodnych. Zainstalowana sieciowy trakcyjna były gotowe do kolejnego przejścia na standardowe napięcie 3000 W.

                                     

2.4. Historia. Druga linia głównego Gdańsk – Sopot. (The second line of the main gdańsk – Sopot)

2 stycznia 1952 roku uruchomienie regularnego pociągu na trasie Sopot, w dzielnicy od dworca kolejowego do lewej linii zaledwie kilka kroków od wielu atrakcji. 15 maja 1952 r., drugi utwór dotarł do stacji oliwy z oliwek, na 22 czerwca ruch na całej ówczesnej linii odbywały się na obu torach. Do 1953 roku, ze względu na opóźnienia w dostawach brytyjskiego urządzeń podstacji, odcinek ten zasilano korzystania z PS, przeznaczonych dla lokalnych tramwajów i elementy odzyskiwania, a także wynajem.

                                     

2.5. Historia. Rozszerzenie linii Gdynia główna. (Extension line Gdynia główna)

Do głównej linii Gdynia przedłużony SCM 22 lipca 1953 roku, i na 1 maja 1954 roku, na odcinku od stacji Orłowo funkcjonował jeden utwór. Także w 1953 roku został wybudowany budynek elektrowozowni w Gdyni Chyloni, jednak, elektryfikacja torów w elektrowozowni odbyła się dopiero dwa lata później – do czasu do manewrów niezbędnych Lokomotywa wanna.

                                     

2.6. Historia. Przedłużenie linii do Wejherowa. (The extension of the line to Wejherowo)

Stacja Gdynia Heleny elektryczne pociągi kursowały od 15 stycznia 1956 r., i doszło do Wejherowa 31 grudnia 1957 roku. Na odcinku od głównej Gdynia pociąg SKM już opracowali torowiska i używali linię dalekie odległości.

                                     

2.7. Historia. 60. XX wieku. (60. XX century)

W połowie lat 60-tych. Usługi SCM jest używany w więcej niż 250 tysięcy. ludzi w dzień. Problem został ograniczony o mocy linii i brakiem części zamiennych i zmniejszenie liczby sprawnych poniemieckich magazyny są przystosowane do trakcji 800 V, gdzie praca ma w ciągu 10 lat. W związku z tym, zdecydowano się podzielić trasę na dwie części, zatrzymywać się w stoczni w Gdyni. Odcinek w Wejherowie 20 października 1969 roku został przeniesiony na standardową dietę na 3000 w, tak, że można sobie wyobrazić młodego trójwagonowe zestawów trakcyjny serii EN57 i starych środków, aby skrócić drogę na kilka kilometrów. Wadą tego rozwiązania jest konieczność przesiadki pasażerów na przystanku stoczni w Gdyni. Z kolei częstotliwość pracy została zwiększona kosztem instalacji w 1968 automatycznej blokady liniowej, pozwalając pokonać trwające 3 minuty. W 1970 roku, ponadto, электроподстанция obsłużyć większą liczbę pociągów.



                                     

2.8. Historia. Zmiana napięcia 3000 v i wymianę taboru. (The change in voltage was 3000 v and the replacement of rolling stock)

Stare poniemieckie samochody, w końcu został zamknięty 19 grudnia 1976 roku, wraz z unifikacją systemów zasilania na linii SKM. Aby pracować na całej wprowadzonej wierszu, a następnie ustawia sprzęgło EN57 i z o wiele większą moc, lepsze przyspieszenie i dodatkowa para drzwi 3 pary, na jednej stronie każdego elementu, który pozwala na szybką wymianę pasażerów, trójczłonowe EW58. Zmiana napięcia zajęło cały roczna produkcja EN57 1976.

W 1976 roku wprowadzono ruch czterowagonowych test nr en71.

Jeden oddział zdobył EW90 serii w roli eksponatu został przekazany do muzeum Kolejnictwa w Kościerzyna. Drugi egzemplarz pozostaje na stacji Gdynia poduszki Cisowa.

                                     

2.9. Historia. 80. XX wieku. (80. XX century)

W 1981 roku ogrodzenia zelektryfikowano odcinek torowiska na trasie Gdynia główna i Heleny, i ostatni odcinek odizolowany od sieci linii kolejowych z Chyloni, Rumi, został oddany do użytku w 1985 roku.

W 1988 roku wprowadzono elektroniczny system kontroli jazdy pociągów ЕСКД, za pomocą których informacje o ruchu pociągi przejeżdżały tą stację. System ten pozwala również ustawić monitory informujące pasażerów o czasie przyjazdu pociągu z tego kierunku.

                                     

2.10. Historia. 90-tych. XX wieku. (90-ies. XX century)

W latach 90-tych. nastąpił spadek liczby pasażerów w kompleksie SCM. Jednak, SCM był do tej pory głównym środkiem transportu publicznego, zwłaszcza między Gdańskiem i Gdynią.

12 lutego 1993 roku, wszedł do służby dwóch bloków energetycznych EW60 i pracował do 2000 roku, kiedy to został przebudowany na remont. Jednak, zamiast wykonać remont był robiony kanibalizacji te środki, za pomocą wiele części do naprawy innych EZTów, zwłaszcza EW58. W 2005 roku obie maszyny są bardzo niepełne sprzedał koleje Mazowiecki.

22 grudnia 1997 roku została oddana do użytku przystanek Gdynia Cisowa, co pozwoliło na rozszerzenie relacji pociągów, który kończy się dziś w Gdyni Chyloni.

                                     

2.11. Historia. W XXI wieku. (In the XXI century)

1 lipca 2001 roku powstała niezależna spółka Koleje szybka kolej miejska w trójmieście SP. Z. O. o. przejęcie majątku, pracowników, zadaniami i tradycji fabryce w Trieście.

15 grudnia 2002 roku ogranicza stosunek pociągów Gdańsk główny – Gdańsk Nowy Port do przystanku Gdańsk Brzeźno.

24 czerwca 2005 roku została zlikwidowana ruch w pozostałej części linii Gdańska – Gdańsk Nowy Port. 18:55 opuściła, bo ostatni pociąg z Gdańska Brzeźna. Powodem do likwidacji tej linii była niska frekwencja z powodu konkurencji ze strony transportu publicznego, zwłaszcza tramwaju 10, 13 i 15

W styczniu 2007 r. kompleks SCM pierwsze elektroniczne automaty do sprzedaży biletów SKM. Początkowo automaty do gier zostały zainstalowane na stacjach Gdańsk Oliwa, Sopot, Gdynia i najważniejszych przystankach Gdańska i Sopotu kamienny potok. Te automaty przyjmują monety, jak i banknoty.

W listopadzie 2007 roku, ruch zadebiutował 4 EN57 odnowiony w ramach sektorowego programu operacyjnego transportu miejscu, około 18 mln zł. Jednostki te zostały zmodernizowane ZNTK "Mińsk Mazowiecki". W EZTach zmienił wnętrze, nowa kabina i zmienili rozruch. Z kolei w 2009 roku w Nowym Sączu NEWAGu zmodernizowana część test nr en71-045. Blok po remoncie nazywa turbojamnikiem, dla krótkich postojów na przystankach z powodu szybkiej wymiany pasażerów po przebudowie spraw wewnętrznych i walki z przyspieszania nowe asynchroniczne silniki i układ napędowy, przyspiesza do 100 km / h w ciągu 30 sekund.

Przywrócone również zatrzymać przepływ kamienia Sopocie i Gdańsku Politechnika i stacji Gdynia i Gdańsk Oliwa. W ramach modernizacji zainstalowano windy, tego krawędzie peronowe i położono kostkę brukową. Na dworzec kolejowy Gdynia Główna ponadto, zamiast po schodach w hali głównej dworca został wykonany nie bardzo strome podejście i postawili wiatę na peronie.

Od września 2008 roku jest realizowany program inwestycyjny przewiduje modernizację taboru, a także przebudowę i modernizację infrastruktury. Całkowity koszt projektu szacowano na 342.6 – 350.0 mln, w tym 167 mln zł z UE, a 55 mln obligacji БГК przez SCM. Będzie miał następujące zadania:

  • Modernizacja przystanków autobusowych krzyczeć, żabianka, Gdynia, wzgórze Świętego Maksymiliana, uniwersytet techniczny, Sopot wyścigi i wyposażenie ich w monitorowanie i matrici, elektronicznych tablic informacyjnych. Aktualizacje te przystanku jest opóźniony w stosunku do pierwotnie ustalonego harmonogramu.
  • Budowa do końca 2014 roku, po trzech latach za późno, aby zatrzymać się w centrum miasta Gdańsk, pod mostem, al. Armii Krajowej i linii łączącej go z dworca Gdańsk główny o długości 1.8 km i zatrzymać to, oddany do użytku 1 kwietnia 2015 roku, był jeszcze jeden środek-dziękuję pomiędzy SKM i komunikacji miejskiej. Pod budowę boiska pod mostem Armii Krajowej powstał tak zwany pasarella antresola z schody i windy, który stanowi przejście z platformy na wiadukcie na Ulicy Armii Krajowej, a w przyszłości również w centrum handlowo-serwisowych forum Raduni i jest częścią integracji węzeł znajduje się na zewnętrznej stronie wiaduktu. Z kolei rozszerzenie torów 501 i 502 na dworzec kolejowy Gdańsk główny powód zamknięcia lokalnych platformy z trzeciego budynku dworca i wprowadzenie tam torów kolejowych. Platforma i daszek został całkowicie rozebrany i przebudowany. Przebudowa obejmuje budowę nowych krawędzi i powierzchni peronowej i wydłużenie namiotu. Budowa trwała przez konsorcjum firm Rajbud i capital park, który oświadczył, że w ciągu 70 tygodni, aby zbudować nowy przystanek i przedłużyć linia kolejowa nr 250 dwie drogi po ok. 1 km każdy, na kwotę 66.7 mln zł. Kontrakt na budowę stacji został podpisany 31 lipca 2013 roku.
  • 22 modernizacja instalacji elektrycznych trakcji. Z uwagi na upadłość stwardnienie rozsiane początkowo wyłonionego artysta TC Opolu, której celem jest realizacja zadań na kwotę 128 mln 6.1 mln usd za samochód do 10 lipca 2013 roku, a także opóźnienia w realizacji programu modernizacyjnego po tylko jednego pojazdu, SCM zerwał kontrakt i 9 sierpnia 2013 r. został wybrany nowy wykonawca, firma, transport kolejowy pesa Bydgoszcz, która wzięła na siebie do modernizacji w ZNTK Mińsk Mazowiecki pozostałych jednostek na kwotę 123.9 mln 5.9 mln zł. pln za samochód. Tym razem wykonawca spełnił warunki, a ostatnie dwa pociągi zostały przeniesione na koniec października 2014 roku.

Do końca 2011 roku mają być zakończone systemem do zdalnego sterowania, sygnalizacji przewozów kolejowych, która miała doprowadzić do zwiększenia częstotliwości kursowania pociągów. Centrum zarządzania Dyspozytorskie cały ruch w sieci SCM był zaplanowany, aby znaleźć kasa na podmiejski dworzec kolejowy na stacji Gdynia

W grudniu 2014 roku, istniejący system analogowej informacji zarządzania pasażerskich z lat 70-tych. Produkcji XX wieku czeskiej firmy zpa Elektroeas – Pragotron zostały zastąpione nowymi deskami i LCD-dynamiczny system informacji pasażerskiej.

23 marca 2015 r. koleje szybka kolej miejska w trójmieście Newagiem podpisały kontrakt na dostawę 2 sztuk 4-członowych impulsów dla trasy obsługi Śródmieście, Gdańsk – Wejherowo.

1 września 2015 roku SP. z o. o. "CENTRALI" SCM zaczął obsługa na trasie Gdańsk główny – Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk-Gdynia – Gdynia, 1 października, Gdańsk główny – Gdańsk Wrzeszcz – czapki i 13 grudnia główny Gdynia – Kościerzyna.

11 grudnia 2016 aktywne połączenia Gdynia Główna – port lotniczy Gdańsk Wrzeszcz – Kościerzyna.

9 grudnia 2018 SCM stracił obsługę części połączeń niezelektryfikowanych linii, biegnących w kierunku kartuz i Kosterini. Prawie jednocześnie, 18 grudnia 2018 roku, samorząd województwa podpisał z SCM 4-letni kontrakt na obsługę zostawili jego związków w wysokości 212.5 mln zł.



                                     

3. Połączenie. (Connection)

CENTRALA SCM obsługuje linie:

  • C1: w centrum miasta Gdańsk – Gdańsk – Gdynia Heleny – Gdynia Cisowa 28 km.
  • C6: strona Główna Gdynia – Gdańsk Wrzeszcz-Gdańsk lotnisko – Borkowo – Косцежины 82 km.
  • S500-to: Gdańska – Gdańsk stadion Expo 4 km.
  • C3: w centrum miasta Gdańsk – Gdańsk – Gdynia Heleny – Cisowa Gdynia – Elbląg – Reda – Wejherowo – Lębork 81 km.
  • C5: Gdańsk główny – Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk – lotnisko Borkowo – Косцежины 69 km.
  • C9: Gdańsk główny – Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk – lotnisko Borkowo – kart 42 km.
  • C8: Gdynia Główna – Gdańsk Osowa – Borkowo – kartuz, 40 km.
  • S7-Syberia: Gdynia Główna – Gdańsk Osowa – Borkowo – Kościerzyna, i 67 km.
  • C10: Gdańsk główny – Gdańsk Wrzeszcz – port lotniczy Gdańsk – Gdynia-Gdańsk – Gdynia 41 km.
  • C2: w centrum miasta Gdańsk – Gdańsk – Gdynia Heleny – Cisowa Gdynia – Elbląg – Reda – Wejherowo 45 km.
                                     

4. Tabor

SCM działa elektryczna kolej serii EN57 i en71. Cztery EN57 była w 2007 roku, odnowiony w ramach wizyty w dziedzinie białka EN57KM i en71 ilość 045 odbyły się w 2009 roku modernizację standard EN71AC. Do lipca 2013 roku 351 mln rubli miały być zmodernizowane jeszcze 21 jednostek EN57. Modernizacja powinna być zakończona w ciągu 14 miesięcy konsorcjum firm TS Opole i Skoda, jednak z powodu upadłości TC Opolu zakończyła modernizację EN57 tylko jeden 1718. W ponownym konkursie na modernizację trakcji elektrycznej 21 SKM Trójmiasto najlepsze oferty wystąpił konsorcjum Pesa i ZNTK Bydgoszcz Mińsk Mazowiecki, którzy wzięli na siebie obowiązek modernizacji 21 elektryczna drążek ok. 124 mln zł. Po remoncie pociągi SKM może osiągnąć oprócz prędkości 120 km / h, są one przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich. Wyposażenie obejmuje klimatyzację, wc w zamknięte systemy monitorowania i informowania pasażerów monitorów, a także audio i wideo.

Na początku września 2015 roku, przewoźnik 6 samochodów EW58, które zostały odzyskane i czekają na naprawę P4. Były one w sprzedaży.

W grudniu 2014 roku został ogłoszony przetarg na dostawę do października 2015 roku, dwa 4-członowych elektrycznych trakcji. W końcu oferta na dostawę tych maszyn był Pesa Bydgoszcz sens zdania jest nieco ponad 36 mln rubli i Newag oferujemy opiewała mniej 35.6 mln zł, obiecując dostarczyć pojazdy o mocy 511 osób na podłodze, wysokość 960 mm do końca marca 2016 roku. Kontrakt na dostawę pociągów SKM, zawartej z firmą Newag 23 marca 2015 roku. 13 stycznia 2016 CENTRALI SCM ogłosiła zamiar kupić jeden kawałek do obsługi linii PCM, kartuzy i Kosterini. 9 grudnia 2018 SCM przyciąga podstawowe których działalność jest skierowana na przewóz regionalnych wszelkimi środkami i SA137 SA138.

W końcu marca 2020 SCM ogłoszenia wydzierżawiło jednostka EN57 numerze bocznym 1718 kolei Dolny Śląsk w zamian za spalinowy autobus SA132

                                     

4.1. Tabor Spalinowy. (Internal combustion)

Własność маршальского zarządzania województwa Pomorskiego oraz SA132 numer: 002, który został wypożyczony z kolei na Śląsku, należących do Dolnego Śląska

                                     

4.2. Tabor Wycofany z uzbrojenia. (Withdrawn from service)

W przeszłości, SCM eksploatował następujące serii maszyn:

                                     

5. Linia. (Line)

Gdańsk Wrzeszcz – Port Lotniczy Gdańsk – Gdynia. (Wrzeszcz Gdansk – Airport Gdansk – Gdynia)

Linia uruchomiona 1 września 2015 roku. Kursy z Wrzeszcza ziemi na stacji Gdynia Gdańsk.

Gdańska – Port Lotniczy Gdańsk – Kartuzy. (Gdansk – Airport Gdansk – Kartuzy)

Od 1 października 2015 roku na pociągi SKM zaczął regularnie biegać kart stacji.

Strona Główna Gdynia – Косцежины. (The Main Gdynia – Instagram)

13 grudnia 2015 r. pociągi SKM podtrzymania połączenia pomiędzy głównymi i Gdynią, Kościerzyna na błędy na nr linii kolejowej 201.

Tczew – Gdańsk Główny

Od 11 grudnia 2016 roku trzy pociągi SKM przestał działać na odcinku Warszawa – Gdańska.

                                     

5.1. Linia. Gdańsk Wrzeszcz – Port Lotniczy Gdańsk – Gdynia. (Wrzeszcz Gdansk – Airport Gdansk – Gdynia)

Linia uruchomiona 1 września 2015 roku. Kursy z Wrzeszcza ziemi na stacji Gdynia Gdańsk.

                                     

5.2. Linia. Gdańska – Port Lotniczy Gdańsk – Kartuzy. (Gdansk – Airport Gdansk – Kartuzy)

Od 1 października 2015 roku na pociągi SKM zaczął regularnie biegać kart stacji.

                                     

5.3. Linia. Strona Główna Gdynia – Косцежины. (The Main Gdynia – Instagram)

13 grudnia 2015 r. pociągi SKM podtrzymania połączenia pomiędzy głównymi i Gdynią, Kościerzyna na błędy na nr linii kolejowej 201.

                                     

5.4. Linia. Strona Główna Gdynia – Port Lotniczy Gdańsk Wrzeszcz – Косцежины. (The Main Gdynia Airport – Gdańsk Wrzeszcz – Instagram)

Od 11 stycznia 2016 pociąg SKM do obsługi komunikacji między głównym a Gdynią, Косцежины w Gdańsk Wrzeszcz-Gdańsk, błędy lotniska i linii kolejowej nr 248 202 i 201.

*Pociąg na linii Gdańsk-lotnisko - wschód od Żukowo, niektóre pociągi nie zatrzymują się na stacji w Raimbekova i Pępowie kartuskim

                                     

5.5. Linia. Sprinter

Nazwa firmy SCM wykonywane są na szybkich pociągów, poruszających się między głównymi Gdańsk i Elbląg po дальнемагистральным trasach i zatrzymują się tylko na wybranych stacjach. 02.09.2013 pociągi Sprinter kursowały w kierunku Gdynia – Słupsk. Te pociągi pracują standardowej stawki subsydiów i środków wyrównawczych. Grudnia 2017 r. SCM nie działa szybkich pociągów elektrycznego.

                                     

5.6. Linia. Tczew – Gdańsk Główny

Od 11 grudnia 2016 roku trzy pociągi SKM przestał działać na odcinku Warszawa – Gdańska.

                                     

5.7. Linia. Gdańska – Gdańsk Nowy Port. (Gdansk – Gdansk New Port)

Linia Gdańsk – Gdańsk Nowy Port pierwszej linii SKM w Gdańsk, Sopot, Gdynia. Linia została założona w 1867 roku linia została zamknięta na 24 czerwca 2005 roku. Obecnie część tej linii iść inny pociąg towarowy.

                                     

5.8. Linia. Wejherowo – Elektrowni Jądrowej Żarnowiec Moc. (Wejherowo – NPP Żarnowiec Power)

Na trasie Gliwice – ELEKTROWNI jądrowej Żarnowiec składała się z fragmentu linii Wejherowo – Гарчегоже, zbudowany na początku XX w., częściowo przebudowany w latach 80-tych. Kaszubski XX wieku i Рыбно – Żarnowiec elektrownia jądrowa, zbudowanej specjalnie dla obsługi budowy ELEKTROWNI atomowej w Hotel. Linia powstała w czerwcu 1986 roku, a sześć miesięcy później była zelektryfikowana. 30 maja 1992 roku, zamknięto ruch pasażerski na odcinku Рыбно – Żarnowiec elektrowni atomowej od 1 maja 2002 r. i zamknięty ruch znak. Obecnie linia jest analizowany. Ostatni fragment trasy Gliwice – cementownia w Gliwicach został zamknięty w dniu 17 listopada 2004 roku. Obecnie obserwuje się ponowne uruchomienie ruch na Wejherowo miejscu – Рыбно.

                                     

6. Infrastruktura. (Infrastructure)

Elektrowozownia w Gdyni Cisowej. (Elektrowozownia in Gdynia Cisowej)

Cisowa stacji Gdynia na poduszkach, rozpoczęła swoją działalność w 1976 roku, i jak materialno-techniczna baza, wraz z elektrowozownią, począwszy od lat 1990-tych. Zastąpiły stare elektryczne lokomotywownię drużyn, które znajdują się w Gdyni Leszczynkach, wraz ze stacją wagonowymi rezerw. Na stacji istnieje grupa torów odstawczych, czarny} opuścić stację, wskazując w stronę przystanku osobowego Cisowa Gdynia i Gdańsk następny. Elektrowozownia ma bazę techniczną w postaci sali z czterema kanałami, pokryte długości 200 m każdy, rozmieszczonych w trzech rzędach rozczepione EZT EN57. Ponadto, grupa utwory, parkingu Otwartego kanału. Elektrowozownia ma myjni i dwutorowy pkt wyczyścić magazyny.

Funkcję pomocniczą w zakresie drobnych napraw i sprzątanie magazynów pełni również grupa metod odstawczych w Wejherowie z krytym, dwu-kanałowy pokój.

                                     

7. Bilety lotnicze. (Tickets)

Pasażer bez biletu można kupić na kierownika pociągu, ale tylko wtedy, gdy siedział przez pierwsze drzwi do pierwszego wagonu. Wejście w inne drzwi może prowadzić do stosowania dodatkową opłatą za przejazd bez ważnego biletu. Taki bilet jest droższy, za dodatkową opłatą: 2.8 zł. Nie pobiera się opłat, jeżeli wsiadło na stacji bez aktywnego biletomatu po pracy kas lub bez zbóż i biletomatu. Za dodatkową opłatą w wysokości 2.80 zł-opłata za wypłatę biletów na pociąg lub podczas zmiany stacji przeznaczenia, twojego biletu. Nie pobiera się od osób niepełnosprawnych lub osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

SCM pociągów między Cieplewem, Luzinem, Borkowem lub kobieta zasłużyła sobie na Pit bilety lotnicze metropolita komunikacyjnego zatoki Gdańskiej.

                                     

8. Bezpieczeństwo i koperta. (Safety and envelope)

Bezpieczeństwa. (Security)

Zmodernizowana w miejscu pociągu EN57 i część zmodernizowanych wcześniej jednostek obserwacji. Monitoringu stwierdzono również na stacjach i części stopy.

SCM w wc również ma własną straż pożarną kolei, która wraz z policją patrolować platformy i samochody.

Koperta na linii kolejowej 250. (The envelope on the railway line 250)

Linia kolejowa 250, który jest zwykle w ruchu pociągów SKM na trasie Śródmieście Gdańsku – w Rumii, zaprojektowany i zbudowany z myślą pociągi podmiejskie, dlatego łuki są bardziej ostre, rozmiar jest nieco mniejszy i torowisko słabsze. W związku z tym, linie SKM nie może przenosić ciężkie pociągi towarowe. Innych pociągów pasażerskich, które w wyjątkowych sytuacjach, na przykład podczas remontu, jazdy na trasie, podmiejskie, nie może osiągnąć dużej prędkości.

                                     

9. Siedziba SCM. (The office of SKM)

Lokomotywownia i w siedzibie SCM znajduje się między przystankami: Cisowa Gdynia i Rumia Janowo, ma dwa własnego biznesu, w stronę Gdyni i Gdańska głównego, drugi w kierunku Rumi i Wejherowa.

                                     

10. Wyniki dla samochodów ciężarowych. (Results for trucks)

źródła:

W 2007 roku SCM w wc przewieziono 40.5 mln pasażerów, co stanowiło w przybliżeniu. 16% wszystkich przewozów wewnątrz aglomeracji. W 2008 roku dzień przewieziono około 130 tysięcy. pasażerowie, którzy dał na kwotę 47.5 mln pasażerów rocznie 19% całego ruchu w Trójmieście. Najmniejszą liczbę pasażerów przewiezionych w 2003 roku w 2011 r. do 35.4 mln przewieziono 38.5 mln osób – więcej, niż milion więcej niż rok wcześniej. W 2012 roku liczba pasażerów spadła do 36.8 mln, a w 2013 r. do 35.2 mln osób. W transporcie 2014 roku wzrosła o 35.7 mln osób, co spowodowało, że firma stała się trzecim pod względem liczby pasażerów przewiezionych koleją przez przewoźnika w Polsce po regionalnych pojazdów i dróg kolejowych w mieście. SCM jednocześnie odnotowano wzrost sprzedaży o 3 mln zł. W 2015 roku SCM przewieziono 38.9 mln pasażerów w beczce, i 400 tysięcy. na linii PCM. Zysk SCM wzrosła o prawie 8%. Przy tym zwiększyła się liczba sprzedanych biletów w automatach, a przychody z tego kanału sprzedaży wzrosła o 11%.

W 2018 roku SCM przewieziono 42 mln 218 tys. zł. pasażerów, a w 2017 roku - 42 mln 302 tys. zł. pasażerów.

                                     

11. Brwi. (Eyebrows)

CENTRALA SCM w wc, oprócz przewozów pasażerskich, a także świadczy inne usługi:

  • Sprzedaż biletów innych firm w biurach i automatach do sprzedaży biletów.
  • Wynajem istniejącego taboru. (Lease existing rolling stock)
  • Naprawa taboru kolejowego w ich sklepy.
  • Udostępnianie dla podróży w pociągach pasażerskich na linii kolejowej 250.
  • Zapewnienie miejsca na reklamę na witrynach sklepowych, na platformach, w pociągach i reklamy całopociągowe.
                                     

12. Plany na przyszłość. (Plans for the future)

Obecnie istnieją projekty budowy poszczególnych ścieżek, wyłącznie dla potrzeb SCM w zakresie Rumia – Reda – Wejherowo szacunkowej wartości 900 mln zł wraz z budową dodatkowych przystanków na stanowisku Rumia rzeka biały i czerwony Gniewowska i Gdańsk Śródmieście – Wolsztyn – znane. Realizacja inwestycji po pierwsze, można by uzgodnić granice z modernizacją linii 202 z Gdyni w kierunku Szczecin CENTRALA PLC, w tym planie nie przewidziano realizacji do 2018 roku, a w przypadku drugiego odcinka SKM ogłosiła przetarg na wykonanie studium wykonalności. Badanie, w którym wykonawcą była firma, wyrównać doradztwo z Warszawy, miał być zbudowany w ciągu 8 miesięcy i cztery wariant bezinwestycyjny – analiza przepustowości istniejącej infrastruktury kolejowej inwestycyjnego analizy rozbudowy stacji kolejowej nr 250 z Gdańska do Krakowa koleją linia nr 9, wraz z przebudową istniejących i budową nowych przystanków osobowych, inwestycji, wykorzystanie istniejących linii kolejowych, 226 Pruszcz gdański – Gdańsk porcie Północnym w Gdańsku i 721 Południowej Motławę mostu i budowie przystanków pasażerskich wzdłuż dwóch linii, symboli, autor – według koncepcji autorów).

SCM, i kilka lat nie przewiduje się budowy planowane jest po przystanku Gdynia Śródmieście, chociaż rząd miasta Gdynia, przechowywany jest zapas miodu do tego celu. Na początku 2018 roku, miasta i SCM podpisały umowę o wspólnym finansowaniu studium wykonalności w tej stacji, tak jak stacja Ulica wielka.

Oczekuje się, że w 2016 modernizacja przystanków Gdynia i Rumia Heleny Janowo, a po 2017 roku w stoczni północnej w Gdańsku, Gdynia Orłowo, Gdynia Redlowo, stoczni Gdynia Grabowek, Gdynia Leszczynki i dworca podmiejskiego w Gdyni tablicy. Umowa na dofinansowanie inwestycji została podpisana, ale w pierwszej połowie 2017 roku. W tym samym czasie powstanie kompleksowego podręcznika systemu zarządzania bezpieczeństwem i informacji o pasażerach. Całokowita wartość inwestycji wynosi 139.8 mln zł, a dofinansowanie UE - 61.9 mln zł. W lutym 2018 szybka kolej miejska ogłosiła dwa przetargu na remont przystanków w Redłowie i dopaździernika Orłowo 2019. W kwietniu 2018 roku okazało się, że pierwszy konkurs nie zostanie złożony żaden z firmy, a w drugim tylko wykryty oferta konsorcjum polak budowy i przedsiębiorstwa Żytomierza mechanicznego przemieszczania maszyny w trzy razy przekroczyła ustalony budżet. W wyniku przetargów zostały odwołane i 23 czerwca 2018 roku został ogłoszony kolejny przetarg w Formule "projektujemy i budujemy na remont Redlowo stacji o szacunkowy koszt ok. 11 mln 575 tys. zł. PLN netto, termin 30 lipca. W przypadku przystanku Gdynia-Orłowo, podjęto decyzję, z kolei, ogłosić przetarg, tylko odnosi się do budowy projektu.

Na lata 2014-2020, firma planuje zakup ponad 10 samochodów, które powinny być większe niż zamawiałam na przełomie 2014 i 2015 lata od pięciu do siedmiu elementów. Projekt ten przewiduje plan odbudowy elektrowozowni Gdynia Cisowej SKM z utworzeniem strefy wyjścia w kierunku Rumi w tej chwili jest tylko opcja opieki w stronę Gdyni. Na początku 2018 SCM otrzymał dofinansowanie UE dla inwestycji w wysokości 50% kosztów na kwotę 160 mln zł. Pozostałą kwotę spółka zamierza pozyskać w drodze emisji obligacji lub kredytu, co wymaga znalezienia wieloletniego kontraktu. Z kolei, samorządu województwa Pomorskiego zaproponowała 160 mln zł w postaci składek naturą, że wzrośnie udział regionu w strukturze własności spółki. Ponadto, w ramach "telefon Помор", rząd planuje w 2014-2020 nabycie 34 pociągów, a także pomoc w modernizację 21 pociągów na linii kolejowej.

                                     

12.1. Plany na przyszłość. Euro 2012 i budowę nowego SCM w wc. (Euro 2012 and the construction of a new SCM in the toilet)

W związku z udziałem Gdańsk w grupie miast, które przyjmują Euro 2012, podjęto decyzję o realizacji koncepcji budowy jeszcze jednej linii metra pod nazwą Померанский spitz metropolita miejscu. Linia ta wykorzystuje częściowo odrestaurowany przedwojenny trasa Kokoszek, a następnie pracują na zupełnie nową trasę obsługuje lotnisko w Gdańsku. Dla linii lotniska podłącza się do istniejącej jeszcze z przedwojennych trasie Gdynia – Kościerzyna. Od głównego Gdynia-oczekuje się, że w przyszłości pociągi na lotnisko w Kosakowie, ale jego upadłości stawia pod znakiem zapytania realizację tego projektu. Linie, стартовавшей 1 września 2015 roku.

Nie zrobił wziął plan, aby uzyskać kibiców na Euro 2012 zaletą pociągów pomiędzy lotniskiem i bieżącej linii SKM. Posiada wszystkie niezbędne wywłaszczeń. Udało się odzyskać linię między stadionem i głównej Gdańsk i wprowadzić do użytku nową stację Gdańsk stadion Expo, gdzie przewoźnik stał się trzy City SCM.

Użytkownicy również szukali:

pkm cennik, pkm rozkład, skm trójmiasto bilety, skm warszawa rozkład, rozkad, trjmiasto, bilety, pkm rozkad, pkm cennik, skm odlegoci, skm trjmiasto bilety, jazdy, skm kup bilet, skm trjmiasto mapa, bilet, mapa, cennik, odlegoci, Szybka, Kolej, Miejska, warszawa, skm warszawa rozkad, Trjmiecie, skm rozkad jazdy, PKP Szybka Kolej Miejska w Trjmiecie, pkp szybka kolej miejska w trójmieście,

...

Wielojęzycznym słowniku

Tłumaczenie

Skm kup bilet.

SKM Trójmiasto opracuje modernizację dwóch przystanków Rynek. Original language: Przez cały rok Spółka PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. prowadzi projekt skierowany do najmłodszych pasażerów. Nasi pracownicy.


Skm warszawa rozkład.

BGK podpisał z PKP SKM Trójmiasto umowę emisji obligacji BGK. Referencje – PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. 31 lipca 2017 31 maja 2019. Referencje SKM 31.07.2017. Skm trójmiasto mapa. SKM Trójmiasto: kursowanie pociągów po 10 grudnia 2017. PKP SZYBKA KOLEJ MIEJSKA W TRÓJMIEŚCIE SP Z O O, ul. Morska 350 A, 81 ​002 Gdynia, KRS 0000076705, REGON 192488478, NIP 9581370512, Buczek. Pkm cennik. Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z oo TRANSPORT. W ubiegłym roku PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście złożyła wniosek do Centrum Unijnych Projektów Transportowych o dofinansowanie.


Skm trójmiasto bilety.

Honorowanie biletów PKP Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o. w. Praca Pkp Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością opinie o pracodawcy oferty pracy w portalu. Skm rozkład jazdy. Koncepcja funkcjonowania Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście…. Adres podmiotu. ul. Morska 350 A 81 002 Gdynia Województwo: Pomorskie Powiat: Powiat m. Gdynia Gmina: M. Gdynia Poczta: Gdynia telefon: 58 721 27 ​50. Symulator pojazdu kolejowego w PKP Szybka Kolej Miejska w. Poniżej prezentujemy informację PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście o likwidacji ulgi 30% na zakup biletów na przejazdy zmieszczoną na.





PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o.

SKM. PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście. SRT. Strategia Rozwoju Transportu poszczególnych strefach centrum obszaru metropolitalnego Trójmiasto. Impulsy z NEWAGU już w Trójmieście NEWAG SA. Trójmiejska Szybka Kolej Miejska w sobotę 17 maja 2020 r. podjął decyzję o przywróceniu części pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej, Prezes UTK zatwierdził projekt cennika PKP SKM w Trójmieście na rozkład 2020 21. SKM Trójmiasto: Szybko, Wygodnie, Mobilnie – Monitor Rynkowy. Oferty pracy firmy PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. w serwisie. W tym miejscu sprawdzisz aktualne oferty pracy w firmie PKP Szybka.


PKP SKM ZDiZ Gdynia.

Trójmiejski przewoźnik PKP SKM nawet co kilka minut zapewnia połączenie z Gdańska przez Sopot do Gdyni. Żółto – niebieskimi elektrycznymi pociągami. PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście UOKiK. Szybka Kolej Miejska czyli SKM, obejmująca Trójmiasto Taka jest informacja na stronie. w zakładce: taryfy i przepisy – tabele. SKM Trójmiasto. PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście – przewoźnik kolejowy z siedzibą w Gdyni działający w województwie pomorskim oraz zarządca linii kolejowej nr 250 Gdańsk Śródmieście – Rumia. Oferty pracy PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. Fot. PKP SKM Trójmiasto. 61 mln złotych unijnej dotacji otrzyma PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście na modernizację swojej infrastruktury.


Likwidacja ulgi 30% na zakup biletów PKP SKM Uniwersytet Gdański.

PKP SZYBKA KOLEJ MIEJSKA W TRÓJMIEŚCIE Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni, ul​. Morska. 350a, 81 002 Gdynia, zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców. PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp.z oo rozkład Koleo. Pkp Szybka Kolej Miejska W Trójmieście Spółka Z Ograniczoną Odpowiedzialnością, firma znajdująca się pod adresem ul. MORSKA 350 A w miejscowości. PKP SKM W TRÓJMIEŚCIE Dekpol Generalne Wykonawstwo. W związku z odbywającą się w Gdyni imprezą OPENER FESTIVAL 2018 w dniach od 4 do 8 lipca 2018 r. pociągi PKP SKM na odcinku Wejherowo – Gdynia​.


Kolej w Polsce się rozwija – Raport Kolejowy.

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o. przypomina, że od dnia 11 grudnia 2011r. niedziela zmienia się rozkład jazdy pociągów. Untitled Gmina Miasta Wejherowa. PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście poszukuje wykonawcy dokumentacji projektowej dla modernizacji dwóch trójmiejskich stacji. Przystanki SKM Urząd Miasta Sopotu. W dniach 12 13 października w PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. firma QUMAK SA zaprezentowała, wprowadzany na rynek innowacyjny.


Opinie Pkp Szybka Kolej Miejska W Trójmieście Sp. z o.o. Gdynia.

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. 81 002 Gdynia, ul. Morska 350A. Informacja SKM: tel. 58 721 21 70. Reklamacje tel. 58 721 27 78 pon. STRATEGIA TRANSPORTU I MOBILNOŚCI OBSZARU. BANNER. PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. None, woj. None. NIP. 9581370512. PKD. www. Miejsce na liście Gazel, Edycja.


PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. sk.pl.

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. ogłasza nabór na stanowisko SPECJALISTA DS. MARKETINGU KIERUJĄCY SAMODZIELNYM. SKM szybka kolej miejska. Rozkład jazdy SKM Trójmiasto na trasie Wejherowo Gdańsk. Lp. Szczegóły. 1. Wejherowo Reda Rumia Gdynia Sopot Gdańsk. PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. PKP Szybka. Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście. Beneficjent: PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. Projekt indywidualny. Priorytet: VII Transport. PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o. o. Izba. PKP SKM Sp. z o.o. to przewoźnik kolejowy specjalizujący się przewozach aglomeracyjnych w województwie pomorskim. Spółka powstała w 2000 roku. Dane.





PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, ul. Morska 350 A, Gdynia.

Szybka Kolej Miejska w Trójmieście SKM jest najważniejszym przewoźnikiem kolejo wym w rządcą jest PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. SKM. Pociągi. Pkp Szybka Kolej Miejska W Trójmieście NIP 9581370512 KRS. PKP SKM w Trójmieście pod kątem obecnych osiągów i realizacji obecnego Słowa kluczowe: Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, kolej aglomeracyjna, czas​. GDYNIA budowa i relokacja kontenera dla PKP SKM. Nazwa spółki, Logo. PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. Adres spółki, Lokalizacja. ul. Morska 350A, 81 002 Gdynia tel. 58 721 29 11. Referencje – PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. jako zarządca infrastruktury i przewoźnik kolejowy prowadzi, zgodnie z wymaganiami ustawy o transporcie kolejowym Dz. U.


Anna Altmann – Główna Księgowa – PKP Szybka Kolej Miejska w.

W sprawie skutków prywatyzacji przedsiębiorstwa PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. dla infrastruktury kolejowej. Szanowny Panie Ministrze!. SKM z unijną dotacją na nowy tabor. Mamy najstarsze pociągi w. Podkategorie. Ta kategoria ma tylko jedną podkategorię. P. ▻ Przystanki trójmiejskiej SKM‎ 1 kategoria, 31 stron. Strony w kategorii PKP Szybka Kolej. Rozkład jazdy pkp SKM Trójmiasto Wejherowo Gdańsk E podróżnik. SKM. S11. PR. S2. PR. S9. SKM. S11. SKM. 10 04 10 19 10 49 11 09 11 19 11 49 12 19 12 49 13 19 13 49 PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o. PKP SZYBKA KOLEJ MIEJSKA W TRÓJMIEŚCIE SP. Z OO Baza. Tylu pasażerów przewozi PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. SKM jest nie tylko przewoźnikiem, ale i zarządcą linii kolejowej o długości 32 km,​.


SKM for children EUROPEAN MOBILITY WEEK Registered actions.

Honorowanie biletów PKP Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o. w Trójmieście. 10.04.​2017. Honorowanie biletów PKP Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o. w Trójmieście. Uznanie praktyki stosowanej przez PKP Szybką Kolej Miejską w. 221.5miliona PLN 2017. Referencje: PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. Enika. Sprawdź 24 opinie o Pkp Szybka Kolej Miejska W Trójmieście Sp. z o.o. Gdynia. Informacje o zarobkach, kadrze zarządzającej, atmosferze!. Kategoria:PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście – pedia. PKP SZYBKA KOLEJ MIEJSKA W TRÓJMIEŚCIE SP Z to firma, której branża została w Polskiej Klasyfikacji Działalności PKD sklasyfikowana jako: Usługi.


...
Free and no ads
no need to download or install

Pino - logical board game which is based on tactics and strategy. In general this is a remix of chess, checkers and corners. The game develops imagination, concentration, teaches how to solve tasks, plan their own actions and of course to think logically. It does not matter how much pieces you have, the main thing is how they are placement!

online intellectual game →