Poprzednia

★ Citroën - samochód ..




                                               

Citroën C1

Citroen C1 − samochód klasy z najmniejszych sam...

                                               

Citroën C2

GB. WE. BTP. (БТП) W zależności od wersji samoc...

                                               

Citroën C3

Citroen C3 to samochód klasy miasta, które zost...

                                               

Citroën C4

Citroen C4 – samochód klasy kompaktowej produkc...

                                               

Citroën C5

Citroen C5 pochodzi z bogatym pakiecie wyposaże...

                                               

Citroën C6

Citroen C6 – klasa powyżej średniej samochód fr...

Citroën
                                     

★ Citroën

Citroën to francuska marka samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych obecnie wraz z Benzyniaka, tworząc psa. Firma została założona przez inżyniera Andre Gustave Citroën, który w czasie podróży przez polskę nabył patent na sposób wytwarzania maszyny do obróbki zębatych daszkowych. Logo marki jest napęd daszkowe.

                                     

1.1. Historia firmy. André Citroën i początki przedsiębiorstwa. (Andre Citroen and the origins of the enterprise)

Historia Citroën rozpoczęła się 5 lutego 1878 roku, kiedy to przyszedł na świat, Andre, piątym dzieckiem w zamożnej żydowskiej rodzinie klasy średniej. To jest zakorzenione w Holandii, rodzina w dawnych czasach, zajmowali się handlem z egzotycznym owocem, z którego wyszły jej na imię Limoenman dziadek André, Баренд, zmieniła Citroëna. W tamtych czasach rodzina była już do czynienia z handlem diamentami i biżuterią, w pierwszej kolejności, jak ojciec Andre, Levy, został wysłany z Holandii w Warszawie, mające na celu rozwój rodzinnego biznesu. Tam spotkał się z aresztowaniem Кляйнман Amelia, z którą się ożenił, a w 1872 roku przeniósł się do Paryża, gdzie Andre urodził.

Kilka lat później rodzice zabrali go w swoją pierwszą podróż do Polski. Wkrótce po tym, problemy na diamentowej rynku doprowadziła do tego, że firma Levi zniknął, a młody Andre Citroëna zaczął żyć w bardzo trudnych warunkach. Jednak udało mu się zakończyć z doskonałymi ocenami w liceum Louis-Le-Grand w 1894 roku, który otworzył drogę do uniwersytet techniczny, politechnika, szkoła, gdzie studiował na wydziale budowy maszyn. Ukończył w 1900 roku, w wieku 22 lat. Biorąc pod uwagę trudną sytuację finansową i rodzina dołączyli do francuskiej armii jako oficer w korpus inżynieryjny i spędził cztery lata.

Będąc w wojsku ponownie przebywał w Polsce, gdzie lokalne włókiennicze i zapoznali się z technologią kół zębatych z uzębieniem daszkowym. Były one używane w Polsce w maszynach napędzanych w ruch wody władzy. Dzięki swojej konstrukcji, drewniane koła nie są zniszczone. Andre był zaskoczony skutecznością tego rozwiązania i zastanawiał się, co będzie, jeśli koła wykonane ze stali. André Citroën opuścił armię w 1904 roku i opatentowany stalowe koła z podwójnymi zębami daszkowym.

Założona działalności gospodarczej, umożliwiającą transmisję, która nazywa się "Spirali". Citroën". Była w Fauburgu, był tam logo, zaprojektowany przez Andre szewrony. Logo zostało przeprowadzone, a następnie różne zmiany, ale szewrony, które pojawiły się z kształtu zębatek na stalowych kołach pozostaje niezmiennym elementem. Biznes się rozwija, a w 1905 roku, dzięki współpracy z André Боаша z Jacques Hinstin powstał na jego podstawie nowego, znacznie większego firmy – Hinstin Frére Citroen i Wam. Zakład został przeniesiony do Essonnes. To zbiegło się w czasie z rozwojem przemysłu motoryzacyjnego – duży popyt na koła zębate i inne elementy maszyn pozwoliło Citroenowi od dużych inwestycji i dalszego rozwoju przedsiębiorstwa. Zakupiono nowy sprzęt, wprowadzone nierdzewnej system kontroli produkcji i transmisji Citroëna do zabudowy w większości francuskich samochodów. Jako ciekawostkę można uznać fakt, że skrzynia biegów stosowana w Citroen koło ogromny statek tego czasu – "Titanic". Produkty Citroen kupiłem za swoje Rolls-Royce.

W wieku 27 lat André Citroëna był już znany francuski przedsiębiorca, działający w branży motoryzacyjnej. W 1908 roku opuścił produkcji przekładni, i zakon przejął kontrolę Morse zakład zajmuje się produkcją samochodów. Dzięki nowoczesnym metodom zarządzania i opracowane ukierunkowane zakład, "Citroen" gwałtownie wzrosła wielkość produkcji ponad 2000 miejsc parkingowych do końca 1909 roku. W 1913 r. wielkość produkcji wyniosła ponad 100 samochodów na miesiąc, co w tamtych latach było to imponujące osiągnięcie.

W tym czasie zakład kół zębatych, wszystko w porządku, i Citroëna po wykonaniu zadania u morsa wrócił do swojej firmy myśli o rozbudowie swojej działalności. Duży wpływ na jego późniejsze pracy była wizyta w fabryce Forda w stanach ZJEDNOCZONYCH i spotkanie z Henrym Fordem. Citroen zapoznał się z produkcją na linii produkcyjnej, i wiedziałem, że to jest przyszłość motoryzacji. Zalety tego proces produkcji był oczywisty – skrócić czas tworzenia produktu, zużycia materiałów i kosztów pracy. Na finansowanie działań w celu rozszerzenia działalności przedsiębiorstwa, powstają stowarzyszenia Société de A. "spirali". Citroëna.

1914-to też wojna i dwa miesiące po ślubie, André Citroën, który był kapitanem w stanie spoczynku, wrócił do wojska jako członek artyleryjski pułk. W rzeczywistości wojna przyniosła jeszcze jeden pomysł – wykorzystanie nowoczesnego systemu linii montażowej w produkcji amunicji. Dziękuję Przyjaciel z liceum, Albert Thomas, który był w tym czasie ministrem obrony, plan Citroen został przyjęty. W 1915 roku, przy wsparciu rządu założył fabrykę w Paryżu. Zrobił to 20 tysięcy. amunicji w dzień. Kompleks roślin, na jego terenie nie tylko linie produkcyjne, ale i sklepy, kawiarnia, przychodnia, klinika stomatologiczna, wsparcie 12.000 pracowników.

André Citroën dbał o swoich pracowników. Dzięki tym nowoczesnym systemie produkcji udało się zapewnić stały wyjście. Zaniepokojenie zatrudnienia nie był powszechny w tamtych czasach, więc nazwa "Citroen" stał się znany daleko poza jej oddziałami. Sprzyjało temu specjalna opieka dla kobiet – te, które były w ciąży, mieli swój własny system opieki, wsparcia i świadczeń. Wszystko to doprowadziło do tego, że zakład nie zostanie osiągnięte, to wydajność produkcji wynosi 35 tysięcy pocisków w dzień, a w sumie to rośliny, które są zarządzane przez Andre, wyprodukowano 55 tysięcy pocisków dziennie.

                                     

1.2. Historia firmy. Termin międzywojenny – pierwsze samochody. (The term międzywojenny – first cars)

Gdy wojna prześwitywać, Citroen zaczął szukać nowych możliwości dla rozwoju i wykorzystania jego nowoczesny zakład. Wybrał motoryzację.

Wspominając swoje wcześniejsze doświadczenia z ustawieniami morsa i spotkanie z Henrym Fordem, postanowił zainwestować w produkcję samochodów. Na początku 1917 roku rozpoczęły się poszukiwania ludzi, którzy mogliby zaprojektować samochód. Po różnych próbach i prób jako modelu, zdecydowano się na projekt Jules i Salomona. Początkowo pojawił się czteroosobowy z czterema cylindrami, w 30 egzemplarzy. Ważył 990 kg, litr benzyny zużywa o 35 kilometrów – jak w tamtych czasach bardzo oszczędny. Standardowo dostarczany jest z rozrusznikiem elektrycznym, oświetlenie elektryczne i miękki dach. Konkurentów maszyny był pokój jak artykuł, więc cena mniej niż 8 tys. franków, był stosunkowo niski. W ciągu 4 miesięcy, zakład został przekształcony w samochodzie seryjnym. 28 maja 1919 roku, pierwszego typu Citroena i wdrożone do produkcji. Premiera samochodu towarzyszy ogromnej kampanii reklamowej i w ciągu dwóch tygodni zebrano ponad 16 tys. zł. rozkaz, który był ogromny sukces.

Sprzedaż prowadzono ponad 1000 oddziałów firmy we Francji. Każdy z nich byli dobrze wyszkolonych sprzedawców, którzy znają się na nowy model. Ceny napraw i części zamienne były. Kampania reklamowa zwieńczona zawieszenie była ogromna napis "Citroen" na wieży eiffla w Paryżu. Składała się ona z ponad 250 tysięcy żarówek.

Citroën stworzył własną firmę wydawniczą, którą nazwał wydawnictw André Citroën. Wziął także innych czynności związanych z rynkiem motoryzacyjnym, w tym finansowania zakupu i ubezpieczenia. Możemy także uruchomiono produkcję zabawek produkuje ponad trzech milionów maszyn. André, nadając duże znaczenie dla marketingu i promocji, wpisując w firmie Nowoczesne na ten moment, i oczywistych rozwiązań dzisiaj.

Po rozpoczęciu produkcji samochodu planuje produkować 100 sztuk pojazdów na dobę. Trzeba było dużo zamówień. Stworzył pięć wersji nadwozia. W 1921 roku wyprodukowano 20 tysięcy. pojazdy, które w tym roku przekroczyły wspólna produkty konkurencji Peugeot i Renault. Również w 1921 roku rozpoczęto produkcję samochodów z płaskiej skrzynią w działalności przedsiębiorców.

Był już nowy model – W. pojawił się na rynku w czerwcu 1921 roku. Założenia były podobne, jak i jego poprzednik – mały, lekki i tani samochód miał silnik o pojemności 1450 cm3, był nieco szybszy i w pełni wyposażone. W tym samym czasie, opierając się na wsparcie Adolfa Kegresse stworzyliśmy ciekawe rozwiązanie dla pojazdów ze znajdującym się w środku utworu zawieszenie systemu System niektóre były, które mogą być używane w trudnym terenie, również znalazły zastosowanie w wojsku. System jest zainstalowany w modelach A i B do zastosowań specjalnych. Wyjazd w połowie utworu ma wiele zalet – przede wszystkim sprawdzili teren był stosunkowo łatwy i prosty w użyciu.

Citroen B2 10CV 1921, który był rajdami przez Saharę w 1922 / 1923 roku i przez Afrykę w 1924 / 1925, "Croisiere-Noir".

Historię kierują Citroen półgąsienicowym ma również swój polski, wojskowej sekcji. W 1923 roku polska armia zakupiła 108 sztuk tych samochodów. 90 podwozia zostały wykorzystane do produkcji pojazdów opancerzonych. Citroën-Kegresse B2 10CV w Polsce był używany przede wszystkim w wydaniu pasażer auta z 4-miejscowym otwartym nadwoziem, w którym był składany płóciennym dachem. Ponadto, istnieje specjalna wersja - ciągnik reflektory i ręcznych ustawień do nich.

Wkrótce pojawił się i modelu 5CV. Samochodem było mniej władzy i tylko dwa miejsca, i został zaprojektowany specjalnie dla kobiet, który również był w tym czasie nowością. Projekt nadwozia został pod nadzorem za Edmonta Moyeta. W procesie produkcji pojawił się kolejny wariant modelu samochodu i modele C2 C3. Wszystkie były małe, czterocylindrowy silnik 856 cm3, moc 11 km Skrzynia i trzybiegową. Wkrótce został wyposażony w nowy rozrusznik, jest odporny na zimno. Ciekawe, hamulce działały tylko na tylne koła! W zestawie znajduje się alternator, akumulator i oświetlenie elektryczne. Zawieszenie nie jest zbyt wygodne. W modelu C2 zainstalowane dodatkowe składane trzecie siedzenie. Nowsze modele, za wyjątkiem decyzji C3 zmienia się i trzecie miejsce został zainstalowany na stałym, nieco z tyłu między dwoma przednimi w Клевере. W latach 1922-1926 sprzedano w sumie ponad 88 tysięcy tych samochodów.

W 1928 roku André Citroën urodził się w Warszawie w autoryzowanym zaproszenie polskiego rządu. Zakładano, że trzeci inwestycyjny Citroëna za granicą. Po długich i trudnych negocjacji z przedstawicielami rządu na budowę fabryki były montownia samochodów. Był to początek przyszłej produkcji na dużą skalę. Warszawa montownia miał powierzchnię 7 tysięcy metrów kwadratowych, rozpoczęła pracę 2 lata później, w styczniu 1930 roku na jednej z ulic na Górnym Śląsku. W fabrycznych miejscach znajdowały się pomieszczenia do naprawy i obsługi stacji. Firma istniała pod nazwą "polskie towarzystwo Citroen". W dodatku do instalacji odbywa się import gotowych produktów francuskiego producenta. Część fabryka i sklep były w jego pokoju, na skrzyżowaniu Трембецкий i Wierzbowej w centrum Warszawy. Zainstalowana na typ samochody C4 i C6 z nadwoziami zamknięty. Częściowo wykorzystany polski materiał. W okresie rozkwitu zebrane według różnych źródeł, od 1 tys. do 2.4 tys. zł. samochody. Już w 1932 roku, po podpisaniu umowy licencyjnej z Fiatem, Warszawski oddział Citroen ograniczył swoją działalność, a dwa lata później został zamknięty z powodu kryzysu.

Początek w 1930 roku. zaczęli produkować silniki wysokoprężne. Znalazły one zastosowanie do samochodów dostawczych Citroëna. Na początku był to 4-cylindrowych silników o pojemności 1767 cm3 i zainstalowana w komercyjnych modeli, Boulangere. Później opracowali ten model o mocy 3053 cm3. Zamontowałem je na ciężarówkę typu 32Dl pojemność 2503 zestaw do samochodów ciężarowych typu Т45.

W 1930 roku Citroën 5000 biur na całym świecie, 10 oddziałów, 9 spółek zależnych, z których pięć przyszedł, lub był Citroeny na licencję.

Citroen uważa, że najlepszą reklamą dla jego samochodu będzie jakość i trwałość eksploatacyjną, więc nie zapadła, szczególnie w bardzo popularnym sportem. Tym nie mniej, w 1933 roku został zorganizowany pokaz non-stop, gdzie seryjny samochód Citroen, wykonanych z taśmy, przeszli przez 133 dni 300 tysięcy kilometrów ze średnią prędkością 93 km / h. Imponujące osiągnięcie i potwierdzeniem wysokiej jakości Citroëna.

Na początku 1931 roku została podpisana kolejna umowa, polsko-francuski, na podstawie którego została wydana w 94 pojazdy dla armii z półgąsienicowym podwozia w wersji C6 Р14 i P 19 i S4-Р17. Wszystko to w ramach pożyczki wojskowej, prowadzonej we Francji na podstawie umowy z 20 lat.

W 1932 roku na rynku pojawiły się dwa modele C4 i C6 nowego cichszymi silników generacji i stać się najlepszym sprzętem. Jednak produkcji, spadł. Początek lat 30-tych. zbiegło się w czasie z kryzysem i rozwoju przedsiębiorstwa, było mocno utrudnione. Bez względu na postęp techniczny w społeczeństwie było źle. W 1934 roku, trakcyjnych premierowym pokazie. To był przełom na rynku w napęd, przedni napęd, jednak nie był w stanie pomóc w czasie kryzysu, wyników finansowych Citroen coraz gorzej i gorzej. Największym wierzycielem firmy był Edouard Michelin, które w końcu, w 1934 roku, prowadził firmę, z silnego wsparcia ze strony rządu francuskiego, zaniepokojeni możliwością upadku i dużych przedsiębiorstwach, w których pracują setki tysięcy ludzi.

André Citroën miał wtedy żadnego wpływu na zakłady. Wiele depresji, nie pragnienie, by żyć coraz bardziej chory, zmarł kilka miesięcy później, 3 lipca 1935 roku. Jednak nabycie przedsiębiorstwa Michelin była pozytywnej strony – uratowano około 250 tys. miejsc pracy.

W 1936 roku, kryzys minął, a sukces трэкшн Avant dał przedsiębiorstwu stabilną podstawę dla rozwoju. Nawet otworzyła przedstawicielstwo w Wietnamie. Citroen rośliny intensywnie pracował nad nową, tani samochód, który miał powtórzyć sukces 5CV. Przyczyna była prosta: samochód musi mieć uproszczoną konstrukcję, 4 miejsca, umiarkowanie wysoki komfort, ekonomiczny silnik, a także możliwość szybkiego tworzenia różnych wersji ciała. W tym czasie, produkcja i sprzedaż nowoczesnych modeli cały czas rośnie. Wojna przerwała te leki, chociaż wiadomo, że w 1939 roku były gotowe prototypy.

Niewiele wiadomo o historii firmy w okresie działań wojennych. W 1940 roku wojska niemieckie zbombardowały fabrykę w Paryżu. Produkcja została rozwiązana. W jednym ze źródeł można znaleźć informacje o tym, że w Warszawie, sklepy, należące do Citroëna na ulicy Czerniakowskiej, został zorganizowany przez powstańczy szpital. Działał do 15 października 1944 roku.

                                     

1.3. Historia firmy. Okres powojenny. (The post-war period)

Po ii wojnie światowej wznowiono produkcję Citroëna. W 1945 roku wyprodukowano około 10 mln pojazdów, w najbliższych latach zwiększyć tę liczbę. W finalizowało firmy działają na przedwojennej projekcie. Równolegle rozwijał się furgonetka ma oznaczenie H, który miał odpowiedzieć na ogromny popyt powojennego rynku pojazdów użytkowych.

W 1949 roku samochód Citroen 2CV w udał się do masowej produkcji. Dwucylindrowy mieć silnik pracuje, w przeciwieństwie do, chłodzony powietrzem, a także oryginalnym zawieszeniem na podstawie bilansowania i poziomych sprężyn łączących koła z każdej strony samochodu. Początkowo miał tylko jeden reflektor z przodu. 2CV był nazwać brzydkim kaczątkiem, ale prosty design i oryginalny wygląd, co przyniosła mu wielu zwolenników, więc pozwoliłem mu do 1990 roku. Na podstawie Citroëna 2CV powodu w wielu innych modelach, jest dyane, AMI z 6 / 8 i Méhari. Rozbudowaną wersję silnika 2CV był używany później w Citroenach TOS, GAW, LN i Visa. W 1952 roku rozpoczęto montaż modelu 2CV w Belgii. Zakłady produkcyjne rosła, osiągając ponad 100 tys. sztuk rocznie.

W 1955 roku na Paris motor show został zaprezentowany model Citroëna DS. Publiczność zabytki zrobili spektakl był zaskoczony. Niesamowita, elegancka obudowa, miękkie kształty, duży salon i komfort, nieznany wcześniej, zachwycił wszystkich. Zaawansowane rozwiązania techniczne, takie jak hydropneumatyczne zawieszenie, hamulce tarczowe, manualna skrzynia biegów, lub duży, 500-litrowy bagażnik, że to nigdy nie widziałem. W pierwszy dzień dokonali ponad 12 tysięcy zamówień na samochód, choć jego cena była jak w tych dniach jest bardzo wysoka. Mimo to, w kolejnych latach produkcja wzrosła w szczytowym okresie, w 1970 roku wyprodukowano ponad 103 tys. sztuk tego modelu, a tylko 1 450 115 sztuk we wszystkich odmianach!

Modele zróżnicowane w ciągu roku, w szczególności, zmieniono gamę silników, lekko ulepszonej konstrukcji mechanicznej, ale styl i zachowanie samochodu na drodze pozostał bez zmian. Nic dziwnego, że Citroëna DS nazywa się bogini dróg. W 1959 roku, klasa DC, model, identyfikator, z załogą z Coltelloni – Aleksander – Дерозье wygrał Rajd Monte Carlo.

W końcu lat pięćdziesiątych to czas dla rozwoju Citroëna. Jest nowy montownie, w tym w Kambodży. Produkcja wzrosła aż do 1960 roku, aby osiągnąć ponad 310 tysięcy samochodów. Dwa lata później był prawie 400 tys., a w 1969 roku około 506 tys. sztuk. Citroen opracował nowy model, która miała zastąpić DS-to jest trochę przestarzały.

Nowy model otrzymał oznaczenie CX. Jednocześnie rozwinięte tanie, ale komfort samochodu osobowego – TOS.

W 1970 roku odbyła się premiera Citroëna GS. Dzięki swojemu oryginalnemu wyglądowi, ale także dzięki wspaniałym właściwościom ramy, zakładają duże grono klientów. W sumie wyprodukowano około 2.5 mln sztuk we wszystkich odmianach. W 1971 roku Citroëna GS zdobył prestiżowy tytuł Samochodu roku". Model został hydropneumatyczne zawieszenie i пятидверным nadwoziem. Wraz z pojawieniem się modelu GAW, który został nieco zmodyfikowany odbiornik TOS, wnętrze Citroëna zaczął zadawać nazywamy przestrzenią. Rzeczywiście, w panelu sterowania, i przypominał, że wiemy z "Gwiezdnych wojen" i innych fantastycznych filmów, które pojawiły się w tych dniach na ekranie. Ale najbardziej niesamowite wygląd nie pozwalał tego, ale funkcjonalnie i ergonomicznie rozmieszczone.

W 1974 roku Citroen zaprezentował jeszcze jeden samochód-legenda – model CX. Długo oczekiwany następca DS, jak i jego poprzednik, spotkał się z najbardziej entuzjastyczny odbiór. Nazwa odnosi się do bardzo niskim współczynniku oporu powietrza. Całą strukturę ciała, w tym, w szczególności, dni z tylnej szyby, aby zmniejszyć opór i tym samym zużycie paliwa i poziom hałasu generowanego przez poruszającym się pojazdem. Rok po premierze Citroen CX zasłużenie otrzymał nagrodę "Samochód roku". CX było produkowane do 1991 roku. Dziś jego aerodynamiczna sylwetka przyciąga uwagę, a samochód wywołuje emocje. Szczególnie popularnym produktem na rynku jest Prestiż różnorodność rozbudowany, oferując pasażerom tylnego siedzenia dodatkowa przestrzeń na nogi. Citroen CX występowali znani ludzie – na przykład, prezydent Francji Jacques Chirac.

Ale z 1974 roku-to nie tylko sukces – na skutek trwającego kryzysu na gospodarkę ogromne inwestycje w nowe modele powstałe problemy finansowe przedsiębiorstwa, i po raz drugi w swojej historii, bez względu na słaby sukces na rynku, producent zaczął grozić bankructwo. Naprawić Michelin – właściciel Citroen i Peugeot postanowiła stworzyć grupę, która weźmie na siebie część wysokokosztowych zadań, takich jak badania i rozwój nowych modeli. Więc jest pies. Citroen i Peugeot-nadal jednak poszczególnych przedsiębiorstw, niektóre elementy stały się zwykłymi, szczególnie płyty stropowe-jest to najbardziej kosztowny element nadwozia i podzespołów mechanicznych, takich jak silniki, skrzynie biegów itp. co można zobaczyć w kolejnych modelach.

W 1982 roku został zaprezentowany następca modelu GAW – Citroen BX. Po prostu jak TOS / GAW ma hydropneumatyczne zawieszenie, hamulce tarczowe, a niektóre modele są wyposażone w układ kierowniczy ze wspomaganiem. Ciało było pięciu-drzwi i wnętrze, które zapewnia komfortową podróż dla pięciu pasażerów.

W 1986 roku Citroen zaprezentował najmniejszy samochód w mojej rodzinie – topór. W tym samym czasie zaktualizowane zewnętrzne modelu BX CX. Sytuacja ta trwała aż do 1989 roku, kiedy to został wyemitowany kolejny niezwykły samochód. 1989 rok był pod znakiem Citroen XM. To świetny samochód, przypominający swoim kształtem WE, stał się następcą Citroen CX. Pomimo swoich zalet, nie szybko znalazł naśladowców. Wielu fanów marki było mówić o SK jak ostatniego niniejszej sprawy i XM był dla nich synonimem całego nowego – ale to nie jest dobre. Ciekawe, że podobna historia powtórzyła się później podczas premiery Citroena C5.

Mimo różnych zastrzeżeń, XM był swego rodzaju przełom. Około 5 metrów długości i 2 metry szerokości postawił samochód między autem. Ogromna przestrzeń w środku, w połączeniu z zawieszeniem hydropneumatycznym dał świetny komfort i przyjemność z jazdy. Nic dziwnego, że w 1990-m, hmm zdobył tytuł Samochodu roku". Hmm stosowane w wielu nowoczesnych zmodyfikowanych silników z bazy benzyna 2.0 po prawie 200-konny V6 i super trwałe 2.1 td. W 1994 roku wprowadziła drugą kolekcję hmm. Ona już została poprawiona, a auto było produkowane do 2000 roku.

W 1991 roku wprowadziła model Citroen ZX, a 3 lata później, u Xantia, że jest spadkobiercą do WE. U Xantia 1994 roku był bardzo blisko zwycięstwa pierwsze miejsce w konkursie "Samochód roku" - to nie tyle dla niej zaledwie 26 punktów. W ZX wersji samochodu rajdowego osiągnął liczne sukcesy w różnych wyścigach. W 1996 Citroen Саксо 1997 roku dziedzicem do ZX – bardzo udany i popularny model Ксара, a w 1999 roku pojawił się Ксара Picasso minivan, a kolejne modele bardzo nowoczesne.



                                     

1.4. Historia firmy. W XXI wieku. (In the XXI century)

Początek XXI wieku to zupełnie nowa konstrukcja. Pierwszy pojawił się długo oczekiwany następca Xantii – Citroen C5. Jak i wiele modeli Zanim to również wywołało liczne kontrowersje. Samochód miał dość szczupła, choć nie rzucali się w oczy wielkie ciało i nową гидропневматическую zawieszenie generacji, pracujących na syntetycznych płynów hydraulicznych. W 2004 roku firma Citroen zaprezentował C5 po pełnym liftingu. Zmiany dotknęły głównie wnętrza i poczułem lekkie modyfikacje ciała.

Rok później, w salonach pojawił się Citroen C8 samochód przylega do Peugeot 807. Również pojawił się długo oczekiwany następca Саксо – to Citroëna C3. Samochód otrzymał wiele nabywców. Konstrukcja maszyny należał do wcześniejszych modeli produkcji od 2CV. Po C3 nadszedł czas, aby C2, to najmniejszy samochód z portfolio firmy. Aby uzupełnić asortyment modeli oferuje dołączył do najmniejszym w tej chwili dostępny jest model Citroëna C1.

Citroen C1 powstaje we współpracy z Peugeot i Toyota na specjalnie wybudowanym zakładzie w Czechach w Colin.

Model Xsara i został zastąpiony na C4 i nieprodukowany 2000 model Clio czekali na następcę w postaci C6.

Wiele modeli osobowych wszelkie modele samochodów dostawczych marki. Od 1981 roku są dostępne, w szczególności, firma Севел we Włoszech i Francji. Samochody osobowe i dostawcze Citroeny poza granicami Francji odbywają się w Argentynie, Brazylii, Czechach, Hiszpanii, Portugalii i Chin. W tym ostatnim kraju w czerwcu 1992 roku. firma została założona "Дунфэн-Citroen Samochodowe", w którym Citroëna wziął 30% udziałów. Po przyłączeniu się do Benzyniaka we wrześniu 2002 roku firma nazywa się "samochodu Dongfeng Peugeot Citroen", a pies ma 50% udziałów. Rozpoczęto produkcję Citroëna ZX, Citroën pod nazwą фукать. To dzieje się dzisiaj. Z czasem firma rozszerzyła ofertę model Citroëna Ксара, Citroen Ксара Picasso, Citroen C3.

                                     

1.5. Historia firmy. Najważniejsze daty w historii Citroëna. (The most important date in the history of Citroen)

  • 1982 – premiera Citroëna WE.
  • 1921 – 20 tys. samochodów wyprodukowanych w ciągu roku.
  • 1970 – premiera najmniejszego samochodu z zawieszeniem hydropneumatycznym, Citroëna GS.
  • 1991 – premiera Citroëna ZX.
  • 1996 – premiera następcy topór – Citroen Саксо.
  • 2017 - koniec produkcji drugiej generacji C5, w tym samym czasie, koniec produkcji, гидропневматической zawieszeniem.
  • 2005 – premiera Citroëna C4 – następca Xsary.
  • 2005 – premiera Citroëna C1 – bliźniak z Toyota Айго i Peugeot 107.
  • 1932 r. – Premiera nowego modelu Citroën C4 i C6 трэкшн Avant premiera.
  • 1917 – utworzenie fabryki samochodów.
  • 1935 – Śmierć Andre Citroena.
  • 1904 – opatentowanie koła zębate wykonane są ze stali, z charakterystycznym wzorem szewrona. Logo powstania.
  • 1930 – produkcji silników wysokoprężnych.
  • 2011 - premiera drugiej generacji C4.
  • 1990 – Citroen XM staje się autem roku.
  • 2008 – premiera nowego Citroëna C5.
  • 1986 – premiera Citroëna AX, to model aktualizacja WE.
  • 2008 – premiera minivana Citroen C3 Picasso.
  • 1934 – Nabycie Citroen Michelin.
  • 2005 – premiera Citroëna C6 następca modelu hmm.
  • 1995 – premiera u Citroen Xantia break – wersja Xantia z uniwersalnych.
  • 1914 – małżeństwo Andre pobliżu Бингена.
  • 1955 – premiera Citroëna DS, bogini.
  • 1999 – Premiera Citroëna Ксара Picasso. Udana kampania i wideo klip "robot".
  • 2009 – premiera drugiej generacji C3.
  • 1975 – Citroen CX jest samochód roku.
  • 1949 – wdrożenie do masowej produkcji "Citroen" 2CV w dak.
  • 2011 - model Prezętacja DS5.
  • 2007 – nowe Citroëna C-Кроссер z Japonii-dwie Mitsubishi Аутлендер.
  • Premiera 1989 roku Citroen XM.
  • 1993 – premiera u Xantia Citroen – następca modelu BX.
  • 1919 – wprowadzenie do seryjnej produkcji samochód Citroen wpisz.
  • 1974 – przygotowania do powstania grupy PSA Peugeot Citroen.
  • 2001 – premiera Citroëna C5 następca Xantii.
  • 1928 – wizyta z André Citroëna w Warszawie.
  • 2002 – premiera Citroëna C3 i następca Саксо.
  • 2009 – prezentacja nowego logo i nowego prestiżu serii DS. ДС3 rozpoczął się nowy cykl. Ta seria, jednak nie będzie wymiany C-serii, ale to będzie ekskluzywny wariant.
  • 1878 – przychodzi na świat założyciela Andre Citroena.
  • 1974 – premiera następcy DS Citroëna CX.
  • 1998 – poprawiona wersja u Xantia, premier silniki HDi.
  • 2017 - premiera modelu promocje C3 i C5 i nowej progresywnej zawieszenie hydrauliczne poduszki.
  • 2007 – Rozpoczęcie produkcji Citroëna Nemo.
                                     

2. Nagrody. (Awards)

Samochód roku w Europie. (Car of the year in Europe)

  • 1990 – Citroen xm.
  • 1971 – Citroen GS.
  • 1975 – Citroen CX.

Samochody, które zajęły drugie lub trzecie miejsce w tym konkursie.

  • 1992 – Citroen ZX.
  • 2007 – Citroen C4 Picasso.
  • 1988 – Citroen ax.
  • 2003 – Citroen C3.
  • 1994 – U Xantia Citroen.
  • 2005 – Citroen C4.
  • 1971 Citroen cm. (1971 Citroen sm)

Samochód roku w Irlandii. (Car of the year in Ireland)

  • 2014 – Citroen C4 Picasso.
  • 1998 – Citroen Ксара.
  • 2009 – Citroen C5.
                                     

3.1. Modele. Modele samochodów i gospodarki komunalnej. (Model cars and utilities)

W kolejności alfabetycznej:

  • DS / ID 1955-1975.
  • LNA 1978-1986.
  • 10CV.
  • Cm 1970-1975. (Sm 1970-1975)
  • Трэкшн Avant 1934-1957 BL11.
  • Citroen 22 cv. (Citroen 22 summary)
  • С35 1974-1992. (C35 1974-1992)
  • Берлинго z 1996 r.
  • WE 1982-1994. (In 1982-1994)
  • Саксо 1995-2003. (Saxo 1995-2003)
  • С25 1981-1993. (C25 1981-1993)
  • Acadiane 1978-1987.
  • SK 1974-1989. (SC 1974-1989)
  • AMI 6 1961-1971.
  • С15 Bldg 1984-2005. (C15 Bldg Corp 1984-2005)
  • ФАФ.
  • Citroen 15 KOL. (Citroen 15 NUMBER of)
  • 2CV w 1948-1990. (2CV 1948-1990)
  • W 1976-1979. (In 1976-1979)
  • Zwieracz 1994. (Jumper 1994)
  • Axel 1984-1988.
  • Citroen 11 cv.
  • Фукать – sedan na ZX wykonany w Chinach, przeznaczone na rynek chiński.
  • Giampi 1995. (Jumpy 1995)
  • TOS / GAW 1970-1984.
  • Jest dyane 1967-1984. (This dyane 1967-1984)
  • H Van 1947-1981.
  • Elysee sedan przeznaczony na rynek chiński.
  • M35 1970-1971.
  • AMI 8 1969-1979.
  • Méhari 1968-1987.
  • Wypisz z listy 1994-2002.
  • AMI Super 1973-1976.
  • Nemo 2007–.
  • Topór 1986-1998. (Ax 1986-1998)
  • 8CV 1932-1935 Rosalie. (1932-1935 8CV Rosalie)
  • Typ C2-C3 1922-1926. (The C2-C3 1922-1926)
  • Wprowadź 1919-1921. (Enter 1919-1921)
  • Ксара 1997-2004. (Xsara 1997-2004)
  • Ксара Picasso 1999. (Xsara Picasso 1999)
  • Na ZX 1991-1997.
  • Hmmm między 1989 i 2000 roku.
  • U Xantia 1993-2001. (From Xantia 1993-2001)
  • Wanna 1939-1941. (Bath 1939-1941)
  • Wiza 1978-1988. (Visa 1978-1988)
  • Typ C C4-C6 1928-1934.
  • Typ B 1921-1928. (Type B 1921-1928)

Wielojęzycznym słowniku

Tłumaczenie