Poprzednia

★ Citroën 2CV - citroën ..




Citroën 2CV
                                     

★ Citroën 2CV

Citroen 2CV w – samochód produkowany przez Citroen, w latach 1949-1990. Za 41 rok produkcji został utworzony 3 868 634 takich pojazdów. Ta klasa samochodów jest popularne, uproszczone, aby zmniejszyć koszt, tani w produkcji i utrzymaniu. Kierowca i pasażerowie nie mogą liczyć na praktycznie dowolne obiekty, które pomogą ci cieszyć się podróżą. Mimo to – 2CV w stał się jednym z najbardziej kultowych samochodów na świecie.

                                     

1. Historia projektu. (History of the project)

Dyrektor generalny firmy Pierre Boulanger, w 1936 roku postawił przed projektantami zadanie stworzyć ludowy samochód. Rzucił hasło – "Quatre roues sous UN parasol" cztery koła pod parasolem. Wyjaśnił problem: maszyna miała mieć miejsce na 4 osoby i 50 kg bagażu, powinna być ekonomiczna i zapewniać komfort, prędkość 50 km / h. chciał, aby samochód był konstrukcyjnie prosty, ale oryginalny, mały i pojemny w tym samym czasie – "ja chcę być w samochodzie może pomieścić się cztery osoby wraz z koszykiem zawierającym 60 jaj, i że podczas jazdy z prędkością 50 km / h nie zrobił sobie jajecznicę."

Budowę zakończono w 1938 roku, a w maju 1939 roku. zbudowany 250 prototypów samochodów. W prezentacji, jednak nie stało – aby nie dopuścić do wybuchu wojny. Przed wejściem niemców do Paryża 14 czerwca 1940 roku został zniszczony doświadczonych egzemplarzy maszyny, aby nie wpaść w ręce niemców. Jest tylko jeden i w dokumentacji projektowej. Niemcy nie znaleźli go.

W okresie okupacji, projektanci pracują nad udoskonaleniem prototypu samochodu. Wiedzieli, że po wojnie zapotrzebowanie na tanie, popularne maszyny. Prototyp statku w 1939 roku. on ma pojęcie kolejnej produkcji 2CV. Odnosi się to szczególnie do ciała. Samochód był tej samej linii obudowy, które naśladują kształt okna i składanym płóciennym dachem.

Został również zaprojektowany silnik: zainstalowana 2-cylindrowy, położony bokser, ale nie był chłodzony powietrzem, jak po wojnie 2 cv, ale grzejnik został zamontowany z tyłu silnika. Silnik prototypu był 2CV w o pojemności 375 cm3. Średnica i skok tłoka mają ten sam rozmiar 62 mm, Moc silnika wynosi 8 km. Skrzynia biegów skrzynia miała trzy biegi do przodu i jeden bieg wsteczny, bez koła zębate ROZRZĄDU, blok sterowania taki sam, jak w nowoczesnych modelach od 2CV, za pomocą dźwigni znajduje się w przegrodzie panelu czołowego narzędzie.

To nie był rozrusznik, z kolei, zainstalowany na stałe, aby usiąść za sterami. Ciało zbudowane z płaskich blach ze stopów lekkich. Maską prototypu maszyny miały rowki sztywności. Dach został wykonany z płótna.

                                     

2. Powojennej historii. (Post-war history)

Samochód o nazwie Citroen 2CV został zaprezentowany na Salonie w Paryżu 6 października 1948 roku. i od tego momentu zdobył tytuł najbrzydszego samochodu na świecie. Jest również nazywany "kaczątkiem brzydki". Wersja powojennego różni się dość mocno od przedwojennego pierwowzoru – ma dwa reflektory, dwa wycieraczek, rozrusznik elektryczny, kierunkowskazy i inne odsysanie.

Silnik o tej samej pojemności ma moc 1 km powyżej, i był chłodzony powietrzem. Zamiast tradycyjnego dystrybutora, pod warunkiem normalnego wyłącznika. Skrzynia reduktor z 4 biegami, synchronizacji. Wprowadzone hydrauliczne hamulce na obu osiach.

Samochód został różne, dziś połączenie zawieszenie. Koła samochodu zawieszony na jednej podłużnej równoważenia. Element pręta koła z przodu i z tyłu na każdej stronie pojazdu, jest zespół poziomych sprężyn w cylindrycznej obudowie. W wielkim skrócie i uproszczeniu pracy zawieszenia 2CV w tym, że w przypadku uderzenia w przeszkodę, na przykład, przednie koło, który zostanie podniesiona na wysokość przeszkód – wyboju, ściska sprężynę przyczyną tylne koło zamiera, podnosząc ciało na wysokość, że podniósł przednie koło, pokonując przeszkody. To rozwiązanie zapobiega nadmiernemu wychyleniom względem osi poprzecznej pojazdu. Aby zapobiec op pionowych przemieszczeń kół używanych na każdym kole, amortyzatory, stan.

Wyposażenie wnętrza: początkowo był tylko amperomierz i niektóre przełączniki. Wewnętrzna ściana ciała całkowicie pozbawiona była обивочный materiał do mebli tapicerowanych. Siedzenia, raczej ławki z oparciami, ukształtowano z rur stalowych, na które naciągnięta materiał trzyma pasy z gumowymi nóżkami. Regulacja przedniej ławce tylko wzdłuż wagonu. Samochód, pomimo jego brzydoty, uznanie, została ona sprzedana nawet najbardziej wymagających klientów.

Citroeny 2CV w nie był dobrym mówcą, powoli rozpędzały, niskiego, w porównaniu z innymi informacje auta, prędkość Maksymalna. Silnik miał małą moc, ale niska moc jednostek na litr pojemności skokowej, które muszą być osiągnięte w duże przebiegi bez remontu. Po prostu silnik nie był formalnie wysilony, nie jest to zbyt smaczne" do paliwa. Samochód jechał powoli w dół zbocza, ale na krętych górskich drogach 2CV w Idzie, myślę, a to wiąże się z bardzo dobrej stabilności i pewności na zjazdach w dół – samochód skutecznie działają hamulce. Silnik trwałe i niezawodne urządzenie, nie wymaga częstej konserwacji. Dostęp do silnika jest idealny, po podniesieniu maski, i jeśli wymaga naprawy, to szybko można odkręcić kilka śrub i zdjąć przednie błotniki. Również tylne skrzydła są przykręcane śrubami do łatwej wymiany w przypadku uszkodzenia.

W pierwszym roku produkcji seryjnej, 1949 wykonano zaledwie 876 szt 2CV w 1954 roku. przeprowadzone 52791 te samochody. W 1954 roku zwiększył moc silnika od 374 do 425 cm3, a także wzrost mocy od 9 do 12 kilometrów. W tym samym roku został również zmodyfikowany i tylnej części nadwozia zamiast tkanki tylnej ściany wprowadziła konserw pokrywką, a po trzech latach modernizacji poddano również przednia część ciała innym razem u maski. Znowu, zwiększa moc silnika do 18 km W 1963 roku i zmodernizowana tablica wskaźników. W 1965 roku wszedł w boczne okno z drzwiami, i półosiach jazdy równobieżne przegubów zamiast przegubów cardana krzyżakowych. W 1967 roku przedstawił wariant drugi – obok silnikiem 425, silnik 602 cm3.

Poziom produkcji podstawowych modeli i odmian, stopniowo rośnie. Szczyt osiągnął w latach 70-tych. Na przykład w 1974 roku utworzono 368 232 sztuk. W dodatku do fabryki we Francji, model 2CV został stworzony, a następnie został zrealizowany w Mangualde w Portugalii 1961-1990 należał do pzpr w wysokości 50 tys. sztuk rocznie. W ostatnim okresie nastąpiło dopiero w tym zakładzie.

                                     

3. Wersja. (Version)

Oprócz podstawowego modelu 2CV w, pojawiły się również i jego liczne odmiany. Przy okazji:

  • 1978 – Van Citroen Acadiane.
  • 1958 – Cukier z silnikami 2 × 425 cm3, a drugi został zainstalowany w bagażniku – no, to tylne koła osiągał prędkość 100 km / h i nie miał bagażnika.
  • 1968 rok – jak z plastikową karoserią – Méhari. Był to kabriolet, wykonane, w szczególności, żandarmerii, ale i używać do podróży na plażę w niedzielę po południu.
  • 1967 Citroëna jest dyane - zmieniona konstrukcja nadwozia. Ten model nie sprzedają się tak dobrze, jak oczekiwano, firma zdecydowała się pozostać w produkcji klasycznej 2CV w.
  • 1973 – uproszczony odkryty model 2CV FAF na podstawie mianowania na afrykańskie rynki.

Wielojęzycznym słowniku

Tłumaczenie